Gaan mussen dood van wespenverdelgingsmiddel?

ik heb een wespennest in mijn dak en vanmiddag komt e verdelger, hij legde uit dat hij een sorrt poeder diep in het dak spuit en de wespen het gif zelf in het nest lopen of versuft wegvliegen en dood neer vallen. over dat laatste maak ik me dan zorgen. als een mus of andere vogel aan deze wesp nu een makkelijk hapje denk te hebben gaat de volgen dan dood.... of kunnen die tegen dat spul.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wespen hebben de kleur zwart en geel.
Dat betekent in de natuur, oppassen ik ben giftig/gevaarlijk.
Zelfs de mens weet dat, als de mens een andere insect ziet die zwart en geel is , denkt hij ook oppassen, gevaar-pijn!
Mussen zullen dat ongetwijfelt ook weten want ik heb nog nooit een mus een wesp zien pakken.
Kijk ook maar eens hoe en hond reargeert op een wesp, hij maakt een snelle happende beweging in de hoop de wesp zo te dooden, maar zal hem
nooit zomaar opeten.
Dus denk ik. dat een mus normaal gesproken niet een wesp zal opeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je die vraag beter aan de verdelger kunt stellen. Er zijn namelijk verschillende soorten verdelgingsmiddelen. De één zal bij een mus niet veel uitwerking hebben, de andere juist weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
middelen die gebruikt worden om plaagdieren zolas bijvoorbeeld wespen kakkerlakken en ratten of muizen te verdelgen mogen in nederland niet gebruikt worden als er een kans is op doorvergiftiging,dus nee mussen gaan niet dood van het eten van door de verdelger gedode wespen,niet in de laatse plaats omdat mussen zaadeters zijn en geen insekteneters.