Wat te doen in Amsterdam?

Ik ga van vrijdag op zaterdag met mijn moeder (57) naar Amsterdam, dit is een cadeautje voor haar verjaardag. Maar wat nu precies te doen daar? Kijk, ik zou me wel vermaken, maar moet natuurlijk ook rekening houden met mijn moeder ;)

Ik wil de 2 dagen een beetje 'plannen' zodat we niet daar staan te koekeloeren en nog iets moeten verzinnen, maar ik zit natuurlijk een beetje met het leeftijdsverschil (ik zou me wel vermaken namelijk :p)

Ik heb al kaartjes gekocht voor Madame Tussauds en zat verder nog te denken aan een rondvaart (maar ja, niet super boeiend), het Vondelpark (picknick ofzo, maar hoe te realiseren als ik alles zelf moet meenemen), door de PC Hooftstraat slenteren? Amsterdam Dungeon (maar vindt moeders dit ook leuk?)

Hebben jullie ideeën van; daar moet je geweest zijn! Mogen ook restaurantjes/cafeetjes/high tea e.d. zijn.

Bedankt!

PS: we zijn niet van de super culturele kant, dus musea hoeft niet ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zomaar wat tips van een Amsterdamse:

een wandelijk over de Zeedijk, daar is ook de boeddhistische tempel te bezichtigen, echt de moeite waard. En aansluitend heerlijk en goedkoop eten bij Nam Kee (van de film de Oesters van Nam Kee);
de Albert Cuypmarkt met een geweldig aanbod aan stalletjes en mensen van allerlei pluimage, krijg je een lekker vakantiegevoel van;
de Jordaan met de 9 straatjes;
het Begijnhof;
Waterlooplein.
Er zit vast iets voor je moeder en jou bij, leuk weekend!

Toegevoegd na 4 uur:
lees: een WANDELING over de Zeedijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een boottochtje door Amsterdam. Is 12 euro p.p.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het hangt er een beetje vanaf waar jou moeder van houd.. Als je echt close met je moeder bent en je moeder in is voor een beetje "grove" humor zal ik maar zeggen. Neem haar dan mee naar het seksmuseum. Daar kan je de geschiedenis zien van het seks leven en veel meer. Nog leerzaam ook! kost maar 3euro persoon. En het is op de weg van madantuso naar het station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor mijn spelling =)
Ik weet dat je geen museumtips wilt, maar een leuk / bijzonder museum is “ons lieve Heer op Solder” een oude schuilkerk op de oudezijds voorburgwal (http://www.opsolder.nl/)

Je kan het paleis op de dam bezoeken, terrasje pakken en mensen kijken op het Rembrandplein, als het lekker weer is naar Artis of waterfietsen in de grachten.

Veel plezier