Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik recht op de voedselbank ik ben 17 jaar heb een dochter van 1,5 ik heb zelf geen inkomen maar mijn partner heeft een uitkering

we hebben weinig geld om mee rond te komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
528

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt aan je inkomen en je vaste lasten. Je mag naast je vaste lasten niet meer dan 310 euro overhouden. (die 310 komt van 175 + 25 (kind onder de 12) + 50 (persoon onder 18) + 60 (volwassene)). Als je minder dan dit overhoud kan je in aanmerking komen. Je kan het aanvragen bij de sociale dienst en zal dan moeten aantonen dat je niet meer inkomen hebt.
voor vragen zou ik gewoon de voedselbank bellen.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je aanmeldt bij de Voedselbank moet je je inkomsten overleggen. Je kunt niet zomaar in de rij aansluiten. Reactie 1 is correct.

Ga in ieder geval langs bij de Voedselbank. Daar helpen ze je wel verder. Als je zo krap zit, helpen alle beetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voedselbank is een zelfstandige organisatie. Meld je aan en dien een verzoek in.

Overigens kent de WBB, per gemeente diverse extra's. Bijv voor, dure, noodzakelijke uitgaven.

Ga naar gemeente en/of maatschappelijke hulpverlening voor informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding