Heb je geschiedenis nodig voor HAVO?

ik wil graag van TL naar havo overstappen als ik mijn examen heb gehaald, alleen...
ik heb van veel mensen gehoord dat je dan geschiedenis nodig hebt... ik wil graag het profiel Natuur & Techniek, en ik heb al op wiki gekeken en daar stond geen geschiedenis bij... maar ik weet niet of dat te vertrouwen is... dus mijn vraag is: Heb ik geschiedenis nodig om naar de HAVO te gaan, met als profiel Natuur & techniek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Antwoorden (3)

Volgens mij niet, geschiedenis zit niet in het pakket van natuur&techniek, dus je hebt het niet nodig denk ik. Je kan het ook aan je decaan vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, geschiedenis heb je niet nodig!

--------------------------------------------------------------------------------

Instroom havo 4
Doorstroom van Vmbo-tl naar Havo-4

1. Toelatingseisen voor Havo 4
Om toegelaten te worden tot Havo-4 moet de leerling beschikken over een Vmbo-tl diploma.
Behalve in de vakken Nederlands en Engels moet de leerling ook examen hebben gedaan in de vakken die hij op de Havo zal gaan volgen. Welke vakken dit zijn, is afhankelijk van het gekozen profiel.
Daarvan uitgezonderd zijn de vakken: Kunstvak beeldende Vorming*, Maatschappijwetenschappen*, Economie*, Management & Organisatie* en Natuur Leven & Technologie*. Deze vakken starten pas in havo-4.
Het kan voorkomen dat de leerling in de vakantie nog inhaalwerk voor een vak moet verrichten.

Profielen
De Havo kent vier profielen:
CM – Cultuur en Maatschappij
EM – Economie en Maatschappij
NG – Natuur en Gezondheid
NT – Natuur en Techniek

Elke leerling volgt de vakken:
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
Culturele en Kunstzinnige Vorming
Lichamelijke opvoeding
Godsdienst

Toegevoegd na 50 seconden:
Heeeeeeeeeeeel veel succes met je examens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Geschiedenis zit alleen bij EM en CM.