Hoezo krijg je -3 punten als je een vraag stelt op GV, dat is toch het hele idee van GV?

Vraag
Vraag stellen -3

Van www.goeievraag.nl/help/punten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Die 3 punten aftrek is om ervoor te zorgen dat je getriggerd wordt om je vraag netjes te sluiten.
Het systeem sluit alle open vragen na een bepaalde periode af, maar daarmee krijgt de vraagsteller zijn punten niet terug.

Als de vraag door het systeem al afgesloten is, is de enige manier om je punten terug te krijgen door alsnog een beste antwoord te kiezen.
Dit hoeft niet als je de vraag zelf sluit, dan kun je ervoor kiezen de vraag te sluiten zonder beste antwoord te kiezen (en dan krijg je dus ook je 3 punten terug).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar krijg je dan niet eerder dat mensen, ook al is er geen beste antwoord, tocvh een gan kiezen waarbij de kans groter is dat een antwoord die in the picture staat niet klopt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als de vraag nog niet door het systeem gesloten is, dan kun je er zelf voor kiezen geen beste antwoord te geven en dit ook weer te geven bij je vraag. Als het systeem de vraag al gesloten heeft, ja, dan heb je kans dat de vraagsteller het minst slechte antwoord kiest om toch die drie punten maar terug te krijgen, ook al is dat antwoord ook fout.
Je kunt dan wel in een reactie voor beste antwoord meegeven dat je het eigenlijk geen goed antwoord geeft, maar mensen die later die vraag zien en het beste antwoord zien zullen niet allemaal die reactie meer onder ogen krijgen.

Andere antwoorden (5)

Als je je vraag sluit krijg je die 3 punten gewoon terug, ik denk dat het spammen moet voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders ga je alleen maar vragen stellen en niks meer antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ook dat je terugkomt om de antwoorden te lezen, het beste antwoord te kiezen, en je punten terug te krijgen door de vraag te sluiten.

En als je goede interessante vragen stelt krijg je natuurlijk ook punten ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat jij iemand het beste antwoord geeft omdat jij je 3 punten terug wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo

Vraag stellen -3
Vraag zelf sluiten +3
Vraag wordt door het systeem gesloten 0 +3 als je achteraf een beste antwoord kiest

Te vinden hier:

http://www.goeievraag.nl/help/punten#acties

Groet: Zoekertje