Waarom lijkt de heenweg altijd langer dan de terugweg?

Vooral wanneer je in een auto zit!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het juist andersom, heen duury korter als terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad, ik ook.

Antwoorden (5)

Omdat je op de terugweg al gewend bent aan het lange reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de heenweg heb je haast om op tijd te komen en erger je je aan alle oponthoud en vertragingen.

Op de terugweg maakt dat meestal niet veel meer uit daar je dan vaak geen haast meer hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat geldt niet als je gewoon een plezier ritje rijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de heenweg en terugweg van een plezierritje??
Waar ligt de grens? Als je een plezierritje maakt, is er dan wel een heen en terugweg? Het gaat hem dan toch om het plezier, en dat zou dan toch voor de hele rit moeten gelden?
Annswers
13 jaar geleden
Wat een interessante discussie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een plezier ritje maak ik me net zo min zorgen om de heen weg als terug weg. bij een plezier ritje is er namelijk geen heenweg.
gisteren moest ik anderhalf uur in de auto om naar vrienden van ons te gaan. ik beleef deze rit altijd als akelig lang. maar omdat we gisteren een nieuwe cd en alle drie voorin zaten vrolijk mee te zingen waren we er in tijdsbeleving binnen 20 minuten.
ik was dus niet in afwachting van hoe leuk het was als we er waren, maar hoe leuk het nu al was.
rij je naar huis weet je precies wat er is en wat er staat, jehoeft je dus niet echt bezig te houden met ’‘hoe lang duurt het nog voor we er eindelijk zijn’‘
er is namelijk geen verassing…

gr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de truch weg weet je de weg al
op de heen weg heb je dus niet van hee we zijn er bijna
Dat heb je op de truch weg wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan al een aantal antwoorden waar ik me vinden maar ik denk dat er nog iets meespeelt. Op de heenweg ben je je erg bewust van het feit dat je nog niet daar bent waar je moet zijn. Als je ergens weggaat laat heb je dit gevoel daar achtergelaten; je bent je nu minder bewust van waar je bent. Des te minder bewust je ergens bent des te sneller de tijd gaat naar mijn ervaring.