koffie in de hand

het komt regelmatig voor dat ik koffie haal bij de pomp. wat mij altijd opvalt is dat als ik bij de autodeur kom ik altijd de koffie in de hand heb als waar mijn sleutels in mijn broekzak zit. Dus koffie in linkerhand,dan zitten mijn autosleutels in de linkerbroekzak. koffie in de rechterhand dan zitten de sleutels in de rechter broek zak. heeft dit verschijnsel nog een naam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gebrek aan delegateren heet dit.

Je moet je bijrijder laten betalen en koffie halen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Gebrek aan Delegeren bedoel ik dus.

Ik heb een gebrek aan typekunst...

Toegevoegd na 7 minuten:
Serieus: het heeft ermee te maken hoe je naar het winkeltje loopt. Ongemerkt stop je de sleutel in de broekzak die het verst van de auto af is, om krassen te voorkomen. Op de terugweg loop je met je koffie aan de kan die het verste van de auto is, om vlekken op je auto te voorkomen. Per saldo heb je de dus de koffie in de hand waar ook je sleutels in je broek zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms maar hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal je min rechttrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je. heb er ook een serieus antwoord bijgeschreven.

Andere antwoorden (7)

We noemen dat "Toeval".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noemen we pech hebben of onhandig geklungel ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onhandig, onnadenkend. Als je namelijk vóórdat je de beker pakt even bedenkt of voelt waar je je sleutels hebt gestop, dan kan je daar rekening mee houden. Zo simpel kan het zijn....

Toegevoegd na 1 minuut:
gestop = gestopt
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik niet logisch... Je haalt een kopje koffie, dan denk je toch niet na in welke hand je je koffie gaat vasthouden? Je denkt toch ook niet na of je een snee brood met je linker of je rechterhand afsnijdt, (mits je een beetje georiënteerd bent met je "chocolade hand") omdat je dan evt spierpijn krijgt voor het poolen van morgen...
Amadea
13 jaar geleden
Ik denk daar wél bij na. Als ik tijdens het brood eten de computermuis wil bedienen, dan pak ik de boterham met mijn linkerhand. En als ik wil lezen onder het koffiedrinken dan pak ik de beker met mijn rechterhand (omdat alleen mijn linkerlens een leesgedeelte heeft). Als jij weet dat je je autosleutels even daarna moet pakken, is het gewoon logisch om eerst na te gaan of je die links of rechts hebt zitten!
Juist vanwege dit voorbeeld waarbij het afwisselend je linker of rechterhand is, kan je er geen andere naam aan geven dan toeval, of er is een causaal verband tussen de twee.

bijvoorbeeld: je hebt je linker hand in een handschoen, dus je hebt je autosleutels met je rechterhand in je zak gestopt, en je pakt ook met je rechterhand de koffie beet.

Pas als je altijd je sleutel in je linkerbroekzak hebt, en je hebt altijd de koffie in je linkerhand, kan je zeggen dat het eraan ligt dat je links bent...
13 jaar geleden
Of je stopt je mobieltje in je ene broekzak want weet je zeker waar die zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd hetzelfde als ik boodschappen heb gedaan,ik doe altijd de sleutels in de zak aan de kant waar ik de zware tas draag en moet dan met mn andere hand (met rechts de sleutels uit mn linkerzak pakken) en dan denk ik ook weleens hoe komt dat toch ?
Ik denk idd gewoon onnadenkend ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft het te maken of je links of rechtshandig bent. Ik doe de auto op slot, vervolgens doe ik met mijn rechterhand de sleutels in mn rechter zak. Ik ga de supermarkt in, kom met de boodschappen in mn rechterarm naar buiten, en uiteindelijk sta ik als een halve zool op die parkeerplaats met mijn linker hand de sleutels uit mn rechterzak te vissen