Hoe denken kinderen die nooit hebben kunnen zien of horen?

Mensen kunnen alleen dingen denken aan de hand van dingen die ze hebben gezien of delen daarvan. Maar als je nooit heb kunnen zien, in wat voor "taal of beeld" denk je dan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (3)

In aanrakingen, geuren, smaken? Dat zijn nog de zintuigen die ze wel tot hun beschikking hebben immers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die denken dat ze een kutleven hebben
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je denkt dan op gevoel als je niet kunt zien, blinde mensen kunnen aan de hand van even voelen aan het gezicht weten wie je bent. verder hebben ze gewoon normale gedachtes. natuurlijk weten ze niet hoe een boom eruit ziet maar toch zullen ze na het betasten van een boom in detail kunnen uitleggen hoe het voeld en hoe die eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee die kunnen niks uitleggen, want die horen niks dus kunnen ze ook nooit leren praten, laat staan uitleggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk naar de vraag en mijn antwoord ik heb het over iemand die alleen niet kan zien maar wel kan horen dus hij heeft zeker een taal