Fout sjerrieee.

Het komt wel door de straling, die muteerd het jonge beestje niet maar de zaad/eicel. Als die wordt bevrucht dan pas zie je het bij de nakomelingen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De straling zorgt voor een foute celdeling, waardoor er iets fout kan gaan bij jongere dieren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dubbele helix van het dna raakt beschadigd, omdat dit een dubbele is maakt het niet uit als er een klein beetje beschadiging aan een kant is, maar bij een kernramp word de informatie in het dna aan beide kanten van de dubbele helix verniegd, waardoor de informatie verdwijnt, en ze passen zich weer aan aan de straling. Oftewel; er word vanalles vernietigd, en aangepaste vervanging gezocht voor deze stukjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden dingen veranderd in het erfelijk materiaal. Dus ook bij volgroeide individuen. Of dit tot uiting komt in het fenotype is de vraag. Vaak leidt dit tot een vorm van kanker.