Moet Prinsjesdag doorgaan of niet

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel met doorgaan blijven bestaan
En ieder jaar weer terug op tv komen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tuurlijk wel, dat hoort toch bij Nederland net zoals Koninginnedag, Vlaggetjesdag, Elfstedentocht, Keukenhof etc.etc. Staatkundig zou het wel zonder kunnen, maar het is toch voor veel mensen een evenement.

Wim Sonneveld zei het ook in zij conferance over de spreekstalmeester, "de oude traditie's moeten voort blijven bestaan, er is al zoveel naar de kl..ten". En hij had gelijk in mijn ogen. Dus gewoon door laten gaan, de Prinsjesdag.

Natuurlijk gewoon door laten gaan. Toegevoegd na 11 minuten: Omdat we ons niet klein laten krijgen, daar één malloot de kolder in zijn kop krijgt. Dan kun je alles wel afschaffen. ? Er kan altijd wel "gevaar dreigen" bij een evenement.

Wij (ik dan niet meer omdat ik ben verhuisd, maar ik ben nog altijd een Nederlander) wonen nog steeds in Nederland en typische dingen zoals Prinsjesdag moeten gewoon blijven. Anders kunnen we alles wel afschaffen.

Direct afschaffen die hap. Voor een hoedententoonstelling ga ik wel naar een modeshow.

Je hebt het hier over twee dingen: moet het doorgaan en moet het op tv blijven? Voor mij 2 x nee. Misschien kunnen ze het verschuiven naar Koninginnedag, tussen het koekhappen en steltlopen door. Ik heb geen hekel aan tradities, maar wat is er nou voor leuks aan dit 'schouwspel'?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100