Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er argumenten vóór de stelling: terminaal zieken moeten een afdwingbaar recht krijgen op iedere vorm van experimentale behandeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Eens, want ondanks de kosten, worden onderzoeken hiermee wel geholpen! Ik vind dat die keuze altijd bij de patiënt moet liggen, omdat de kwaliteit van het leven wel beïnvloed kan worden. Aangezien er al kosten worden gestoken in experimentele onderzoeken, lijkt het mij verwaarloosbaar, wat de extra kosten zijn van een patiënt in een experimentele behandeling, ten opzichte van de eventuele behaalde of beoogde resultaten! Ik vind dus dat terminale patiënten in een wereldwijde database moeten komen, zodat elke experimentele onderzoek bij de juiste patiënt gezocht kan worden. Dit omdat veel artsen vaak niet veel informatie of kennis hebben van de onderzoeken die lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien deze mensen middels reguliere behandelingen niet kunnen genezen, zouden zowel zij als de geneeskunde ermee geholpen kunnen worden. Ik zou trouwens niet weten hoe je een nieuwe geneeswijze anders zou kunnen testen op werking bij mensen, want een gezond mens leent zich hier toch niet voor?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens ik ben het met de stelling. Omdat ik van mening ben dat er alleen zo voldoende kennis kan worden opgedaan.
Tevens en en dan spreek ik uit ervaring er zijn mensen die echt alles willen proberen om zo nog iets langer te leven. En wie heeft hier geen recht op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding