Ik vraag me af of er een stof is dat helemaal niets of echt miniem weegt?

... Dus geen lucht of iets dergelijks wat wel degelijk iets weegt. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Alle stoffen die op aarde bestaan hebben een massa die bekend is. Als je de stoffen gaat ontleden tot moleculen, weten we hoeveel de massa van dat molecuul is. Als we de moleculen ontleden tot atomen, kunnen we aangeven wat daarvan de massa is. Als we de atomen gaan ontleden tot electronen, protonen, neutronen etc dan weten we daar de massa van.
Als je maar lang genoeg blijft opdelen in kleinere stukjes, kom je uiteindelijk terecht bij deeltjes waar de massa nog niet van berekend is. Maar al die deeltjes komen niet los of vrij in de natuur voor...

Als je iets wilt dat niets of bijna niets weegt, dan moet je denken aan licht. Licht is een vorm van energie, als zodanig ook een beetje massa, maar voor het dagelijkse leven 'nagenoeg gewichtloos' te noemen terwijl het toch ruim voorhanden is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig antwoord.. Ik ben er echt wijzer van geworden, omdat ik nog niet achter de plusjesknop op de iPod ben gekomen hou je die van me te goed maar hier alvast symbolisch: +.
itsme
13 jaar geleden
Je kunt nog geen plusjes uitdelen, dat kan pas als je in niveau 2 of hoger zit. Dat is vanaf 100 punten. Maar je kan wel een vraag sluiten en dan een beste antwoord kiezen. Daarmee geef je ook een positieve beoordeling en niet 1 maar meteen 10 punten aan degene die het beste antwoord heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet het. :d

Andere antwoorden (3)

Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha mét of zónder de kip er nog aan?
Amadea
13 jaar geleden
Gewoon, net als een haar uit een mensenhoofd een afgevallen veertje uit een vogelkleed.
Bepaalde gassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je iets specifieker zijn?
Dat is waterstof in de scheikundige wereld wordt waterstof aangeduid met H2, dit betekent dat een waterstofmolecuul is opgebouwd uit twee waterstofatomen. H2 is een gas dat niet voorkomt in de vrije natuur. Het molecuul H2 komt voor in allerlei stoffen, de meest bekende is water (H2O). Waterstof moet verkregen worden door het waterstof molecuul los te weken van bijvoorbeeld een watermolecuul.