Hoe krijg je constant stroom op je autoradio?

mijn autoradio die staat niet op constant stroom en ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Het is heel irritant want elke keer als ik mijn sleutel uit het contact haal reset de radio alles. Dus mijn radiozenders blijven er ook niet in staan. Weet iemand hier een oplossing voor. Want misschien mis ik wel een draad ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd voor een nieuwe radio.

Antwoorden (2)

Kijk even welk type radio je hebt, dan kun je zien op welke pinnen van de stekkers de permanente 12v en de geschakelde 12v (via je contact) en eventueel de verlichting 12v (via je lichtschakelaar) staat en kune je deze aansluiten. Vaak helpt het ook om even langs een automaterialen zaak te gaan, die kunnen je meestal verloop stekkertjes leveren. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even met een spanningzoeker kijken op welke draad spanning blijft staan met het contact uit.