kan dit met auto en caravan

Wij gaan dit jaar met auto en caravan naar Sardinië. Komen aan in Olbia en willen dan via de oostkust naar Cagliari.Van Cag. naar Iglesias.Van Ig. naar Oristano, daarna Sassari, Porto Torres en vandaar naar de oversteek naar Corsica.
Op de kaart van Sardinie zijn dit geen hoofdwegen. De vraag is dus kan dit met een dergelijke combinatie. Tijd geen gebrek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een Sardinier zal je zeggen, geen enkel probleem. Wat belangrijker is, wat voor combinatie het precies is waar je mee rijdt. Rij je met een lichte opel astra en een dubbelasser caravan, of een stevige BMW met een Eriba er achter. Zorg in ieder geval dat de auto voldoende power heeft en de caravan niet te breed en te groot, als je extra spiegels op je caravan moet plaatsen kan het passeren hier en daar erg lastig worden. Er zijn zeker in het zuiden nog al wat stukken die niet al te breed zijn, en ook de stijgings en dalingspercentages kunnen behoorlijk tegenvallen.

Reken erop dat in deze streek in de bergachtige gebieden veel met claxon wordt gereden, men claxoneert voordat met een bocht gaat nemen waarbij men geen zicht heeft op het verloop van de weg. De claxon is de hint voor een mogelijke tegenligger dat de eerste er aan komt.