Gele tanden?!

Ik poets regelmatig mijn tanden.. Minimaal 2 en soms zelfs 3x per dag, ik weet van de tandarts dat ik gezonde tanden heb en dat het eigenlijk ook daar om gaat. Maar nou vraag ik me af.. Hoe kan ik wittere tanden krijgen zonder mijn tanden te laten bleken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Drink zo min mogelijk koffie, zwarte thee en rode wijn. Daar krijg je aanslag van op je tanden. Je kunt af en toe een whitening tandpasta gebruiken, die verwijdert de aanslag op je tanden. Het maakt je tanden iets witter, maar niet witter dan je oorspronkelijke kleur. Ik heb wel baat bij whitening tandpasta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x per week poetsen met zout op je tandenborstel de zuren van zout zijn genoeg om blijvende tand plak te verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, dit dat je glazuur onherstelbaar aan! Uiteindelijk resulteert dit in alleen maar lelijkere tanden.
In je vraag geef je aan dat je je tanden niet wil laten bleken. Toch is dit de enige manier hoe het kan. Ook is het helemaal niet veel gedoe, en helemaal niet duur. Op marktplaats bestel je Crest Whitestrips voor twee tientjes. Deze geven na een paar dagen al resultaat, en na een paar weken heb je al een stralend witte bek met tanden.

Je moet deze als volgt gebruiken: eenmaal daags een half uur een strookje boven en een strookje onder. Je kunt ondertussen nog gewoon praten. Niemand hoeft het te merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gele tanden hoef je niet perce te hebben omdat je koffie of thee drinkt. Het kan ook genetisch zijn. Ik heb dat ook. Zelfs als ik mijn tanden laat bleken zul je niet grote verschil kunnen zijn. Bij ons in de familie is het so dat iedereen gele wortels heeft en ook dikke wortels. Maar mijn tandarts zei dat gele tanden eigenlijk de meest stevige tanden zijn omdat gele tanden meestal ook een stevig dikke bot heeft. Ik poets me tanden ook vaak genoeg maar word al 3/4 jaar echt niet wit haha