Ik wil stoppen met roken hoe moet ik beginnen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beginnen met roken of met stoppen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil ook heel graag de beste manier te weten. Want mijnen rookt ook, en mijn heel de familie haat van rook, maar mijn man kan niet stoppen. Ik wil ook heel graag weten hoe kan het afleren van roken. Ik denk het groot deel ligt aan de roker zelf in de gedacht. Andere mensen kan er weinig helpen. Verder ik wens u veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja die psychische verslaving houd me eraan.. Ken genoeg mensen die naar 2 jaar roepen heel trots te zijn gestopt te zijn, en nooit weer gaan roken.. en dan een half jaar later bekennen ze toch nog steeds zin in een sigaret te hebben en beginnen ze weer. Ik wil wel stoppen, alleen met dat beeld heb ik er geen zin in.

Antwoorden (17)

denken "ik hoef niet te roken" of "bah" bij elke hijs dat je neemt als je loopt zit fiets onder de douche staat zo hier en daar denken ik hoef niet te roken ik kan ook wel zonder en gadver das vies.. zo ben ik een heel stuk minder aan het roken:) (ik wou minderen en is gelukt) miss lukt het u om zo te stoppen???

vermijden is waarschijnlijk een beetje lastig

in ieder geval SUCCES!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knap dat je tegen jezelf kan liegen haha, als ik een hijs neem dan kan ik onmogelijk bah denken :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha idd
Peuken in de plee en doortrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan niet stiekem in de la een pakje bewaren...!!
Kimath
13 jaar geleden
En dan raakt je wc verstopt, of hebben ze bij de waterzuivering weer veel rotzooi om er uit te vissen. Beter in de container gooien, en iets ranzigs erover gieten.
Ik ben gestopt door middel van nicotine pleisters, echt een aanrader. Maar het beste wat je kan doen is contact opnemen met je huisarts, om samen te bepalen wat het beste werkt voor jou. Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek stoppen met roken leZen van de schrijver: Allan carr. Zijn al veel mensen mee gestopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de neiging krijgt dan op kauwgom kauwen en wat ook hoed werkt is zoethout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet in je hoofd er klaar voor zijn. Je moet er voor de volle 100% achter staan en geen onrust/stress hebben. Dat is in beginsel het belangrijkste denk ik.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben altijd tips voor je, maar pas op, meestal zijn dat mensen die of zelf nog roken of nooit gerookt hebben.
Wat bij mij perfect heeft geholpen zijn Syban pillen. Deze pillen stoppen het gevoel van willen roken. Het nadeel van nicotinepleisters of kauwgom is bv dat je nog steeds de verslaving in je lichaam blijft pompen. Dus dan moet je na verloop van tijd nog steeds stoppen met het toedienen van nicotine.
Ga naar je dokter en jij kan je een recept geven voor Syban, je moet ze zelf betalen (ongeveer 45 euro voor een kuur) maar tien dagen geen sigaretten en je hebt het er al uit.
(ik had 1 kuur nodig)
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem in plaats van een sigaret een lolly maar niet te vaak en je moet het gewoon willen !!
Veel geluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet meer kopen en niet denken dat je trek hebt in een peuk!, werkt bij mij wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik uit eigen ervaring spreek, maar dat werkt voor iederen weer anders misschien, had ik veel baat bij het ziekenhuis
Ik weet niet of elk ziekenhuis het heeft, maar waar ik woon heeft men een "stoppen-met-roken-poli" Als je je daar aanmeldt krijg je wat ( nee is niet eng) longonderzoeken, en vervolgens lrijg je een coach toegewezen die je eens per week ziet. Deze pakt op een voor jou passende manier persoonlijk de gewoonte aan. Tijdens het hele gebeuren, en dat duurt zolang nodig is, mag je gewoon door blijven paffen.
Bij mij begon het bijvoorbeeld met mijn sigfaretten in een andere ruimte neerleggen. Ik moest steeds naar de keuken lopen voor een sigaret en dan ook niet daar oproken maar weer teruglopen. Dat klinkt maf, maar het hielp wel. Ook eerst ontbijten en koffie drinken en pas dan een sigaret roken. Dat soort dingen maar dan wat bij jou past.

Heb zelf in de afgelopen 20 jaar heel wat geprobeerd: Cold Turkey( dit lukte me een keer vier jaar lang, toen begon ik weer), Acupunctuur, een of andere magneet thrapie, pleisters, kauwgom, etc... heeft bij mij geen zoden aan de dijk gezet...

Via de poli ben ik nu twee jaar van het roken af en ik taal er ook niet meer naar, want mijn gewoonte is blijvend veranderd. Ik kan ook makkelijk naast iemand zitten die rookt, dan heb ik wel last van de rook maar ik hoef geen stinkstok te lenen :)

Dit wordt trouwens vergoed door het ziekenfonds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen met roken is iets waar jezelf compleet dient achter testaan
als je er zelf helemaal achterstaat dan is het gewoon niet meer roken
je zult dan natuurlijk nog wel eens/regelmatig trek hebben in een sigaret maar dit zul je moeten negeeren dit kan door middel van een kauwgommetje tepakken daar de geestelijke verslaving wenst dat je iets naar je mond brengt

in iedergeval veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed initiatief om te willen stoppen met roken. Beloon jezelf elke keer als je het gevoel krijgt om toch een sigaret op te willen steken. Je stopt dan geld in een pot en van het opgespaarde geld koop je dan wat leuks voor jezelf. Het mooiste zou zijn dat je huisgenoot dan zelf ook mee doet en je bezoek vraagt buiten te roken. Zodat je huis rookvrij blijft en je niet gauw in de verleiding komt te staan. Het vergt wat zelfdiscipline, maar met de juiste wilskracht en een beloning voor het volhouden, zal dit misschien een extra stimulans zijn! Wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nicotinepleisters zijn geweldig !
Plak er 1 op elk oog en je vind je sigaretten niet meer ...

Nee, even serieus ... niet geleidelijk aan afbouwen, gewoon als je er klaar voor bent en gemotiveerd, stoppen en even afzien.

Zorg dat je bvb. tandenstokers of kauwgum hebt, of beter nog... zonnebloempitten of een soort nootjes om op te knabbelen als je het moeilijk hebt.

Hang een groot blad omhoog met alle nadelen van het roken !
Klik de link even aan als je geen inspiratie hebt !

Voor de rest... karakter, en niet de fout maken om dat ééntje toch nog even op te steken.

Als extra motivatie nog wat leuke prentjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon in 1x stoppen. ik was zelf ook een rookster en zo ben ik ook gestopt. je hebt er aan het begin wel last van. en je snakt naar een sigaret. maar daar moet je gewoon even doorheen. als je nou eenmaal bent gestopt ben je blij dat je hebt volgehouden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doen als ik, vlak voor ik stopte heb ik een slof shag gekocht. Een hele slof ja. Met als doel om eraf te blijven. En gewoon de eerste zes weken shag, vloei en vuur in de broekzak. Pijnig jezelf maar even en weersta voorlopig de verleiding.
De kracht van een stopper met roken zit in jezelf, niet in acupunctuur, kaugum, allerlei cursussen die via de zorgverzekering worden vergoed enzovoors.

Do it yourself. Dan kun je ook net als ik trots zijn.
En als ik nu weer extra trek krijg, dan koop ik weer een pakkie shag. En ik blijf eraf. Want ik kan dat!

Ik ben de sterkste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 25 jaar gerookt en twee pogingen ondernomen die mislukte. De derde keer was raak. Belangrijkste kracht die dit tot een succes bracht was: Er 100% achter staan dat je wilt stoppen! Als je echt maar dan ook echt wilt stoppen dan lukt het je zonder enig probleem. Maar het wordt je niet makkelijk gemaakt. Er worden laserbehandelingen verkocht, pleisters aangeboden en vooral veel dooddoeners over sacherijnig en dik worden. Allemaal bangmakers. Dus het is niet ' beginnen' met stoppen het is stoppen met de volle overtuiging en radicaal!. Dat is de drijvende kracht achter het ophouden met een smerige gewoonte die je lichaam verziekt. Een kwestie van wilskracht. Wat ook erg goed helpt is de nadelen af te wegen tegen de voordelen. Heb ik het nog niet eens over het geld dat je er aan overhoud. Succes ermee, je kan het......weet ik zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon achter je beslissing staan en als je nicotine pleisters wilt gebruiken of andere middeltjes dan is het ook nog de kunst om daar mee te stoppen en dat is ook heel moeilijk! als je echt achter je beslissing staat dat je wil stoppen en echt niet meer wil doen dan moet je het gewoon proberen en zo min mogelijk in aanraking komen met een sigaret en ook niet expres bij mensen die aan het roken zijn gaan staan dat is verleidelijk