Hoe kan het dat ik pas 3x in NEGEN maanden ongesteld ben geweest sinds ik de pil heb gehad? LEES BESCHRIJVING

Vroeger was ik altijd vrij regelmatig ongesteld, ik kon gewoon uitrekenen wanneer ik het werd. Maar ik ging een week op vakantie en uitgerekend zou ik het die week zijn.. Ik besloot om het niet te worden de pil te nemen.. Maar tijdens de pil werd ik toch ongesteld..?.. DAarna nam ik nog een pil. Maar sinds de pil ben ik pas drie keer ongesteld geweest... Maar een keer in de maand krijg ik wel gewoon buikpijn en wordt mijn baarmoeder dik.. Eigenlijk gewoon alle symptomen van ongesteldheid behalve 'het' zelf...:( wat kan dit zijn? Ik maak me echt heeel erg zorgen maar durf niet naar de dokter ik ben 16. HELP pleaaase ook al heb je misschien geen gelijk!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik zou toch naar de huisarts gaan, de pil die je nu slikt is blijkbaar niet geschikt voor jou.
Waarom wil je niet naar de dokter? Hij/zij is er voor deze zaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
De pil die je nu neemt is volgens mij te zwaar voor je. Anders zou je wel vaker ongesteld worden.
13 jaar geleden
Bij mij is de boel ook wel eens ontregeld geweest. Ik probeer dan ff weer opnieuw te beginnen met de pil. Dus een maand stoppen en weer beginnen als je ongesteld wordt.

Het kan zijn dat deze pil niet goed bij jou werkt. Ga naar je huisarts en vraag om een andere. Vind hij of zij helemaal niet raar. Daar zijn ze voor. Durf je niet alleen neem dan je moeder of een goede vriendin mee. Sterkte!

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hoeft je geen zorgen te maken als je niet meer op de juiste momenten ongesteld wordt. Volgens mijn huisarts slikken de amerikanen al jaren de pil door. Een stopweek is iets europees en is niet nodig volgens de fabrikant. Doch ik merk bij mijzelf dat ik een harde buik krijg en heel veel last van krampen bij het doorslikken dus zo goed kan het ook weer niet zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stopweek is bedacht omdat fabrikanten dachten vrouwen het anders onnatuurlijk zouden vinden.
Echt nodig is het niet, maar inderdaad, sommige vrouwen kunnen er slecht op reageren, en dan is (in elk geval een tijdje) weer stopweken inlassen een goed idee.