Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oorlog neerschieten

Alhoewel ik betwijfel of er hier een veteraan is (bijv. Kosovo, Irak, Afghanistan) die hier graag over praat wil ik het toch graag een kans geven. Ik denk eraan in het leger te gaan, maar ik ben mischien iets te zacht. Ik vraag me af, welk gevoel krijg je als je iemand bijvoorbeeld neerschiet? Zie je dat direct, en hoe voelt het? In bijvoorbeeld een videospel kan je roepen "HEADSHOT" of iets dergelijks, maar dat is een spel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
565

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Elk mens gaat anders om bij het meemaken van dit soort stressmomenten. Hangt van de omstandigheden af, waaronder je de beslissing hebt genomen, om te schieten en het hangt ook zeker van de nazorg achteraf af.

Het valt niet te zeggen, welke impact dit op hou heeft, mocht je ooit in een dergelijke situatie terecht komen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het is hoogstwaarschijnlijk vreselijk, mijn opa diende in Indië en telkens als ik hem vroeg om een oorlogsverhaal barstte hij in tranen uit. Het idee dat je iemands leven, zijn herinneringen en gevoelens zo ineens laat ophouden lijkt me afschuwelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding