Heb ik last van vreet buien?

Een aantal keer per week heb ik van die momenten dat ik onwijs veel ga eten vooral chocola enzo
Kan ik er iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

je kan dan het beste zorgen dat je geen zoetigheden meer eet. Na het eten van suiker gaat je bloedsuikerspiegel snel omhoog, en al kort daarna zakt de bloedsuikerspiegel weer scherp. Dat veroorzaakt een hongergevoel, en dan ga je juist naar zoete dingen grijpen omdat je aanvoelt dat je dat nodig hebt.
Zorg gewoon voor regelmatig eten, en vermijd zoet.
13 jaar geleden
Eeetbuien zijn er in alle soorten en maten. Als je er last van krijgt is het in de eerste plaats belangrijk om gelijkmatig over de dag te eten. Zo'n beetje om de twee uur. Het hoeft niet veel te zijn, maar wel dat je maag weer iets te doen heeft. Dat het geen zoetigheid mag zijn, ben ik niet mee eens. Zoetigheid is prima op z'n tijd als het maar in proporties gebeurd en niet bij elk tussendoortje gegeten wordt. Wanneer je leert luisteren naar je lichaam en op een hongergevoel ingaat, maar dan ook kan voelen wanneer je vol zit, gaat het goed. Het gevoel van vol zitten gaat vaak verloren, omdat grote vreetbuien niets meer met honger te maken hebben, maar met een gevoel van doorgaan, zonder gevoel. Kan een emotionele reden hebben (bv plat gezegd; wegeten van verdriet) maar ook een voedingspatroon zijn, wat niet helemaal goed goed voelt. (vaak krijg je het dan op dezelfde momenten in de week, bijvoorbeeld een lange werkdag op donderdag, wanneer je niet luncht en dan 's middags na het werk daardoor een vreetbui krijgt, omdat je lichaam een terugslag gaat maken). Mijns inziens is regelmaat dus het belangrijk en dat je daarbij bewust eet. Heb ik nu honger, wat ga ik verantwoord eten en zit ik al vol. Dan leer je vertrouwen op je eigen lichaam en krijg je meer grip op je voedingspatroon.