(IJs)thee verkleurt je tanden heel erg. Zelfs erger dan sigaretten en koffie. Verder zit er vaak erg veel suiker in. Niet goed voor de tanden en ook niet voor de lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, buiten het feit dat de stoffen die in zwarte thee zitten, de witte kleur van de tand aantast, wordt er ontzettend veel suiker gebruikt. Las ergens dat het neerkomt op 10 suikerklontjes per glas. Tegenwoordig heb je groene ijsthee varianten die in ieder geval de kleur van je tanden niet zo aantasten. Ook heb je theezakjes om speciaal ijsthee van te maken (lipton) zonder suiker. Wel even wennen, dit smaakt heel anders dan de 'zoete' ijsthee die zoooo lekker is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan over wat voor een ijsthee we het hebben.

Als je zelf ijsthee maakt (thee, citroen en ijsblokjes) en je gooit er geen pak suiker bij, is er niets aan de hand. Als je niet abnormaal veel thee drinkt, en je je tanden behoorlijk poetst, valt het met de aanslag wel mee

Koop je echter een pak in de winkel, dan zit daar meestal heel erg veel suiker in, en dat is er slecht voor je tanden