Hoe kom je van de emotie liefde af?

Ik wil deze emotie helemaal kwijtraken om zo niet afhankelijk te worden en geen financiële strop te creeëren. Hoe doe je dat?

13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
als je in de liefde afhankelijk bent is er ook iets niet goed. Een relatie is geven en nemen.

Antwoorden (3)

Niet. Maar je argumenten kloppen ook niet, liefde hoeft helemaal niet tot een financiële strop te leiden - als je zo denkt, is de kans dat je ooit liefde zult voelen misschien toch al beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drepolli
13 jaar geleden
Beukers et al hebben er een boek over geschreven dat liefde geeneens bestaat zoals wij het kennen. Ze hebben het over aantrekkelijkheid, zekerheid en plezierigheid. Maar zij hebben namelijk de welvaartshoer beschreven met goede bronnen, ik raad je aan dat eens te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat Beukers et al kunnen weten wat IK liefde noem en/of als zodanig ervaar. Wat ik liefde noem, maakt een belangrijk deel uit van mijn leven en dat is voor mij een verrijking.
Dat willen "kwijtraken" uit angst gaat niet werken en lijkt me niet gezond - en ja, daar kun je boos over worden, maar van mij uit gezien heb je hele vreemde redeneringen. Maakt mij verder niet uit, maar ik stel wel dat je niet zonder emoties kunt leven, en als je denkt dat je 'liefde' kunt uitschakelen vermoed ik dat je grote problemen tegemoet gaat.
Drepolli
13 jaar geleden
Macht is alles in deze wereld, liefde kan opbokken net als alle andere emoties behalve blijdschap. En Beukers et al weten het denk ik beter dan jou, ze hebben allemaal formules en bewijzen, volgens beukers et al zit jij in een ander paradigma en zul je door de bovenbouw heen moeten breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke woorden hoor!
Wees blij dat je de emotie liefde leeft. Misschien ben je bang om gekwetst te worden maar geloof me het is een stuk leuker om vanuit liefde te leven als vanuit angst en somberheid.

Maar als je echt een antwoord wilt ;) Als je iets graag wilt verminderen en daar op gefocust bent groeit het dus altijd. Dus neem het niet te serieus en richt je op iets meer sombere/angstige dingen zoals bv. Japan nu...

Maar nogmaals leven vanuit liefde is prima en leven vanuit angst is dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je een botte hark worden, een gemenerik die over lijken gaat. Dan vindt niemand jou lief en laten ze je links liggen. Je moet dan alleen voor jezelf zorgen. Niemand zal dan ook nog een poot naar jou uitsteken en je laten creperen en wegrotten.
Ik denk niet dat je daar gelukkig van wordt.
Mensen zijn sociale wezens en hebben anderen nodig. Ik denk dus dat je een andere strategie moet bedenken.
Misschien verdiepen in het boeddhisme, daar kom jij denk ik wat verder mee. ( seriously).