hoe leer je het best scheikunde ?

ik wil graag een goed cijfer halen. ik heb hem vrijdag. maar ik vind het altijd heel moeilijk om scheikunde te leren
wie kan helpen en of tips geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Samenvatting maken, wat mn leraar ooit zei is vragen verzinnen die je zou kunnen krijgen op je toets en deze natuurlijk beantwoorden.
Ik weet niet of je nog elementen moet leren, maar dat deed ik altijd met wrts.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de vierde of hoger zit, heb je in ieder geval je binas. Zoek alle tabellen die je nodig hebt op, en kijk of er nog formules zijn die er niet in staan.
Zet alle tabelnummers en overige formules in je grafische rekenmachine, dit doe je door op het knopje prgm te drukken en vervolgens met de pijltjes naar new te gaan. Vervolgens met de alpha-knop letters invoeren. Dit is legaal, je kunt dus niet een 1 krijgen wegens spieken.
De elementen kan je leren op wrts, hoewel ze ook in je binas staan. Zorg dat je de opgaven in je boek kunt maken, en het ook echt snapt. Als je een proefkonijn hebt; leg diegene de stof uit, zoals jij denkt dat het in elkaar zit, en laat diegene vervolgens een vraag maken. Als diegene het snapt zoals jij het uitlegt, snap je het zelf ook.
Succes!