Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nu echt een gezonde drankje om je op te peppen?

Wat soort drank kan je het best gebruiken als je (even) vermoeid ben?

Werkt een koude of een warme drankje efficiënter?

En is het meest gezond op de lange termijn?

Betaalbaar ( ook belangrijk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een smoothie met banaan!
De banaan is inderdaad een belangrijke bron van vitamine C. Deze vitamine is onontbeerlijk voor een goede werking van ons immuunsysteem en de herstelmechanismen van het lichaam.
Buiten dat, bevatten bananen ook serotonine, het gelukshormoon bij uitstek, en in periode van grijze lucht en gebrek aan licht kunnen we dat wel gebruiken! De vitamine B6 in bananen regelt dan weer het glucosegehalte in het bloed, dat een weerslag heeft op onze gemoedstoestand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh maar ik dacht juist dat bananen juist worden aangeraden om beter in slaap te vallen ( heb thuis ook zo
smoothie boek ) of om tot rust te komen. Dus om het dan te gaan gebruiken om actiever te worden
klinkt tegenstrijdig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd...
Bananen bestaan uit drie natuurlijke suikers, sucrose, fructose en glucose gecombineerd met vezels. Een banaan geeft een directe en durende boost aan energie. Onderzoek heeft aangetoond dan twee bananen genoeg energie geven voor een stevige 90 minuten workout. Geen wonder dat de banaan de nummer een keuze is van werelds toonaangevende atleten. Maar energie is niet het enige dat een banaan voor ons kan betekenen. Een banaan kan ons ook helpen een aanzienlijk aantal ziekten en aandoeningen te voorkomen, een must in ons dagelijks dieet.
Lees dit maar eens;
http://www.eqgen.nl/gezondheid_banaan.html

Andere antwoorden (3)

Nalu,Golden power..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn die gezond?
Kimath
13 jaar geleden
Op lange termijn absoluut niet goed, al die suiker en cafeine..
Aqaurius vind ik wel verfrissend als ik vermoeid ben. En ook nog verschilllende smaken én een zero variant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel drink je daarvan per dag en in een week?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik vermoeid ben en de behoefte voel aan vocht, vitamine en fris.
2 a 3 keer per week. Ik drink t niet als avond drankje of limonade, zeg maar. Gewoon, na flinke fysieke inspanning
Een zelfgemaakte ijskoude smoothie met cers fruit, yoghurt en eventueel wat slagroomijs.

Hartstikke lekker, makkelijk om te maken, heerlijk fris en behalve dat beetje ijs is het echt heel gezond. Een aanrader dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding