Wat is 1e nationaliteit?

Ik wil me aanmelden voor eens school en daar vragen ze om een 1e nationaliteit, ik ben geboren in Nederland maar mijn ouders zijn Turks.. Ben ik nou Turks of Nederlands ? Als 1e nationaliteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.4K

Antwoorden (2)

Nederlandse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben we nog niet genoeg informatie voor.

Zijn je ouders genaturaliseerd, dus officieel Nederlander met een Nederlands paspoort geworden voordat jij werd geboren? Dan is jouw eerste nationaliteit de Nederlandse.

Hadden jouw ouders toen jij werd geboren alleen de Turkse nationaliteit, dus geen Nederlands paspoort? Dan was jij bij geboorte ook automatisch Turks en is dat dus je eerste nationaliteit.

In Nederland gebóren zijn, betekent niet dat je Nederlander bent. In ieder geval niet officieel.