Hoeveel kost het stroomverbruik van een 12 uur brandende 600 watt lamp per maand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
22.7K

Het beste antwoord

Wil je een weedplantage beginnen?

12 uur * 600 watt = 7200 wattuur ofwel 7.2 kilowattuur per dag.
Over 30 dagen (1maand) is dat dus 216 kilowattuur per maand

1 kilowattuur kost ongeveer 0.25 euro.
dus 216*.0.25 = 54 euro per maand

Groet,
Bas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de lamp altijd aan zou staan, zou je kunnen zeggen 600 euro per jaar. In dit geval 12 uur, dus 300 euro per jaar. Dat komt neer op 25 per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt een beetje af wat je voor een kilowatt moet betalen, heb je dag en nachtstroom of maar 1 meter? Met alle heffingen erbij zit je zo rond de 65 euro per maand als je dure stroom hebt, en 52 euro als je goedkope stroom hebt. Het is best wel veel, ongeveer wat een 2 persoons huishouden verbruikt, dat is 2500 KW per jaar