Ik wil een kiosk openen op een centraal punt in een stad. Ik heb de loctie al op het oog etc. Waar moet ik beginnen?

Er staat nog niks op het desbetreffende stuk grond waar ik een kiosk wil starten. Waar moet ik beginnen om uiteindelijk de kisok te openen? Vergunning gemeente, kvk??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

Hier heb je alvast een fijne link:
http://www.ehow.com/how_2043016_start-kiosk-business.html

1. KVK
2. x --> KVK helpt je verder op weg.

Toegevoegd na 12 minuten:
Okay, misschien heb je hier wat aan. Je kunt namelijk participeren:
http://www.stadskiosk.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hebben je google translate voor ;-) http://translate.google.nl/translate?prev=hp&hl=nl&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.ehow.com%2Fhow_2043016_start-kiosk-business.html&sl=en&tl=nl&history_state0=

Andere antwoorden (2)

Ga eerst eens bij de gemeente achterhalen wat het bestemmingsplan is. En als je kiosk binnen het bestemmingsplan past. Ga dan ook na wat de kansen zijn dat je de kiosk ook daadwerkelijk kan starten. Dus vergunningen, financiering, KvK, Belastingdienst etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst eens een bussinessplan gaan schrijven. Op internet zijn er genoeg voorbeelden en ik weet dat bij de Rabobank (misschien ook andere banken, maar bij de boerenbank heb ik zelf in mijn handen gehad) een boekje te vinden die je als leidraad kan gebruiken. Ik weet niet in hoeverre je dit plan al hebt uitgewerkt, maar je zult met een hoop zaken rekening dienen te houden.

Om wat te noemen; Zijn er meer kiosken in de buurt en waarom zouden mensen naar mijn kiost komen. Hoe ga ik het financieren, banken zullen zeker in deze tijd niet snel ergens in stappen dus je zult wat eigen vermogen in je zaak stoppen. Heb ik vergunningen nodig, bijvoorbeeld voor verkoop van tabak. Is er uberhaupt nog wel markt voor een kiosk, of koopt iedereen tegenwoordig zijn/haar tijdschriften bij de supermarkt. Bij de locatiekeuze dien je inderdaad rekening te houden met het bestemmingsplan. Sowieso zou ik meerdere locaties onderzoeken en niet te veel vasthouden aan één locatie.

Kortom, bereid je goed voor zodat je bij potentiele investeerders een goede beurt maakt. Je kan bijvoorbeeld een marktonderzoek doen, bijvoorbeeld een enquete afnemen op zaterdag in de plaatselijke winkelstraat.

Ik weet niet hoe ver je al zit in dit plan, dus veel duidelijker kan ik niet zijn. Succes in ieder geval en hopelijk wordt je kiosk een succes.