Waarom is Duitsland zo terughoudend om akties tegen Libie te nemen. Frankrijk daarentegen neemt het voortouw

Ik hoor net op het nieuws dat Duitsland zich van stemming heeft onthouden in de VN. Waarom ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Frankrijk heeft zelfs al het gezag van de rebellen erkend, als enige op dit moment. Duitsland heeft niet zijn veto uitgesproken, dus komt de resolutie er toch. Waarom ze voor onthouding van stemming hebben gekozen ipv gewoon voor stemmen zal waarschijnlijk een diplomatieke keuze zijn van Duitsland, maar feitelijk heeft onthouding in dit geval hetzelfde resultaat als voor stemmen. Misschien vindt Duitsland de voorgestelde maatregelen eigenlijk te ingrijpend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland stelt zich vaak (altijd )defensief op ,ivm haar verleden terughoudend in het actief inzetten ,van militair gedoe ,daar rust nog steeds een taboe op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hopen de "onthouders" nog met Libië zaken te kunnen doen als het gedonder voorbij is, ongeacht de winnaar. De voorstanders konden het sowieso al schudden bij khadaffy duck.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Duitsland wellicht doorheeft dat de Amerikanen de touwtjes in handen willen krijgen en zo ook de olie aldaar.
Het demoniseren van Khadafi als dictator is daarbij een handig wapen. Wie denk je dat die rebellen financiert?
Beeldvorming, het gaat allemaal om intentionele beeldvorming.