Waarom heet de "Big Ben" Big Ben ?

14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wist je trouwens dat de toren zelf niet de Big Ben heet maar de klok die erin zit.

Antwoorden (3)

Big Ben is genoemd naar de politicus Sir Benjamin Hall (1802-1867) die vanwege zijn rijzige gestalte Big Ben werd genoemd. Sir Benjamin gaf de aanzet tot de bouw van de toren, die ongeveer 96m hoog is.
oorspronkelijk heet de toren Saint Stephan's tower
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is vernoemd naar de bouwmeester Benjamin hall genoemd. 'Big' spreekt dan voor zich...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk was deze naam gegeven aan de Great Bell.
Nu worden het uurwerk,de toren en de klok zo genoemd