Waarom heeft de algemene mensheid een afkeer van Noord-Amerika?

Ik maak hier bewust een statement ;) dit in verband met het onderzoek dat ik doe. Later wil ik vertellen wat voor onderzoek dat is. Het beantwoorden van de vraag zoals hij er staat zou mij nu helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Noord-Amerika is overigens misschien niet de goeie naam voor het gebied dat ik bedoel. Exact moet dat Midden Noord-Amerika zijn, de USA.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het USA samenlevings model gebaseerd op sterke christelijke achtergronden & kapitalistische denkbeelden heeft de VS zeer rijk gemaakt. Met hun grote militaire apparaat zijn [waren?] ze in staat uit te groeien tot een wereldmacht welke in zeer veel landen hun politieke en religieuze voorkeur door gedrukt heeft. Als gevolg hiervan zijn er veel landen in de landen die nu interne conflicten kennen. Puur omdat er door 'het westen' aangevoerd door de USA in de interne politiek gerommeld is. En nog steeds worden bepaalde landen voorgetrokken omdat de USA de huidige machthebbers liever zien zitten dan een eventuele omslag. Ik zeg: Vietnam, Irak, Iran, Israel, Centraal Amerika, en de meeste mensen zullen begrijpen wat iok bedoel. Dit leidt tot weerstand. Als je daar dan een dosis wereldvreemdheid bij doet en het gebrek aan subtilitiet dan leidt dat tot onbegrip in het buitenland, en afkeer.

Heeft de algemene mensheid (wa is da?) een afkeer van de USA? Als dat zo zou zijn zou het niet zo goed gaan met: Mc Donalds, Coca Cola, MTV, Justin Timberlake, Ophrah Winfrey, Star Wars trilogy en Nike. Maar ik volg wel een beetje wat je bedoelt. Amerikaanse cultuur is juist erg dominant in de wereld. Dat roept wel wat weerstand op. En dan heb ik het nog niet over de war on terror, moslim etc. discussie. Die zou ik lekker buiten je onderzoek houden.

Voor Latijns-Amerika is het heel duidelijk. De VS deed mee met alle coup d'état in het continent: Chili, Argentinië, Paraguay, Ecuador, Brazilië, Perú, Amerika Centraal (behalve Costa Rica), enz. De laatste worden van Barak Obama over de coup in Honduras lijken afstand de doen van die traditie voor de eerste keer. De ellende van de democratie in Amerika zou in hoge mate aan de VS te danken zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100