als iemand die gelooft bang is voor de dood, gelooft hij/zij dan wel echt? (aangepast)

Vraag aangepast. Als je leeft volgens de regels van je geloof wordt het na de dood toch mooier ? Als je dan bang bent heb je toch twijfels? En geloof je dan dus wel echt? (Hoop dat ie zo wel mag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ook als je gelooft in een leven na de dood bijvoorbeeld, kun je bang zijn voor de dood op zich. Tenslotte maak je dat maar één keer mee en niemand kan vertellen hoe het is.
Mensen die een bijnadoodervaring hebben meegemaakt en overtuigd zijn dat de echte dood ook zo zal zijn, zijn vaak niet bang voor de dood op zich.
Daarnaast kun je nog bang voor de weg naar het overlijden toe, vaak met ziekte en pijn en ellende - dat wenst niemand zichzelf toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan ik me wel in vinden. Mooi antwoord. Dank je wel +

Andere antwoorden (4)

Maar als je dood gaat verlies je wel je familie dus goed is het niet. Maar wel een hele diepe vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bang voor de dood zijn gaat niet om twijfels, maar om alles achter te laten en dat je graag nog dingen mee wil maken!
Dit "aardse" leven is het enige leven dat de mens kent, dus dat is erg moeilijk los te laten! Zie het als verhuizen naar het verre buitenland! Ook ook al heb je het hier goed, daar waar je naar toe gaat verhuizen (vroeg of laat) is het veel beter en mooier. Te mooi om waar te zijn, maar je weet dat het zo is. Daar heb je jezelf in verdiept.
Dan nog blijft het moeilijk je huidige situatie op te geven!
Hopelijk is het zo iets duidelijker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ik doel meer op de angst voor de dood opzich. Niet voor wat je achterlaat. Die angst hebben we allemaal.
Kimath
13 jaar geleden
Mooi omschreven vind ik.
De vraag of je bang bent voor de dood kan je wel loskoppelen van de vraag of iemand gelooft. Wat versta je onder ' echt ' geloven? En in wat dan? In het christendom bijv?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt geloven
heeft niets te maken met echt sterven

gelovig of ongelovig
we gaan allemaal dood
de manier waarop doet ertoe

een onverwachte, plotse hartstilstand
is anders dan een lijdensweg waarna de dood
onherroepelijk volgt.

als je volledig vrede hebt
en in overgave je sterven en eindigheid accepteert
al dan niet ondersteund of steun puttend uit een geloof
sterf je zo wie zo beter dan er tegen vechtend.