Waarom is het meestal ’s morgens kouder dan ’s middags?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Antwoorden (3)

Door dat de zon in de middag hoger staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de nacht hebben we geen warmte van de zon. De aarde heeft dus rustig de tijd om af te koele en ons 's morgens van koude te voorzien.

In de loop van de dag zal de aarde opwarmen door invloed van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon verwarmt de aarde. Als de zon 's avonds onder gaat, koelt het dus af. Op het moment dat de zon opkomt, begint deze langzaam de aarde weer op te warmen (aan de kant waar hij opkomt dus). Zo loopt de temperatuur 's middag's geleidelijk weer op, tot het op het hoogste punt staat. Daarna zakt de zon weer, en koelt het weer af.