Opwindbaarhorloge dat achterloopt.

Ik heb een, waarschijnlijk oud, horloge die je moet opwinden. Maar steeds als ik hem gelijk zet staat hij na een dag weer minstens 10 minuten achter. Naarmate de tijd versterkt loopt hij steeds verder achter. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet hoe oud dat horloge is. Maar als het niet al te oud is, dan kun je het "deksel" van de achterkant eraf schroeven. Kijk dan eens of je een heel klein schroefje vindt, met daarbij een rechts een "+" en links een "-"

Als het achter loopt, kun je het schroefje met een heel klein schroevendraaiertje iets naar rechts draaien. Loopt het daarna voor, dan schroef je het weer iets naar links, enzovoort, net zo lang totdat je horloge perfect loopt.

Lukt dat niet, dan is er nog wel een oplossing. Ik keek even in je profiel, en in je woonplaats en omgeving, zitten klokkenmakers genoeg. Loop daar eens even binnen met dat horloge. Ze zullen best even tijd hebben om je te vertellen wat de mogelijkheden zijn, en als je geluk hebt, doen ze zo'n klein klusje even voor niks. Of ze helpen je even hoe je het zelf kunt doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of het een oud horloge is om aan de pols te dragen , maar ik heb me laten vertellen dat opwindbare horloges
niet (van de pols ) mogen worden afgedaan, als men niet wil dat ze achter gaan.
Het zouden de regelmatige bewegingen van de pols zijn die ervoor zorgen dat het horloge degelijk werkt.
Ik vraag me dan wel af hoe het zit met zakhorloges.

Nu kan het ook zijn dat het binnenwerk moet gereinigd
worden en dat er daardoor wat achterstand is.