Hoe kan je voorkomen dat je minder stres hebt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt de vraag nu een beetje raar: hoe je voorkómen dat je minder gaat stressen? Je bedoelt:
Hoe zorg je ervoor dat je minder stress hebt?
Of:
Hoe voorkom je dat je meer stress hebt?
Snapje? Beetje tegenstrijdig
Ik heb antwoord gegeven op deze vraag hoe die eigenlijk had moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vond het ook al ergggg vreemd!!! :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhu :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je controle hebt over de dingen die je dwars zitten, maar zorg er ook voor dat dit dingen zijn die je zelf controleren kunt. Je kunt gestressed zijn omdat de trein vertraging heeft, maar dat kun jij niet beinvloeden. Laat dat dus gewoon gebeuren. Je kunt wel zorgen dat je zelf op tijd op het station bent, door op tijd van huis te gaan bijv. Suc6

Antwoorden (7)

Door juist gestressed te zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja als je de vraag goed leest, klopt dit antwoord inderdaad. Foutje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, ik zou een + én een - willen geven: + omdat je een juist antwoord geeft op de vraag, - omdat je weet wat de vraag zou moeten zijn! Omdat ik niet kan kiezen doe ik maar + ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En stres(s) was ook nog eens fout gespelled ;-0
Ritme in je leven brengen
Genoeg rust nemen
Goed en gevarieerd eten
Afleiding zoeken

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is ook een oplossing idd. Ik benaderde het als een echt probleem met mijn antwoord maar misschien was het inderdaad lichte stress waarin jouw antwoord al afdoende is :-). Een plusje +
Ik denk dat je bedoelt. Hoe kan ik zorgen dat ik minder stress heb. Dit doe je door eerst de oorzaak te zoeken van wat je stress geeft en of er een persoonlijk probleem bestaat waardoor je je bv sneller druk maakt om dingen dan andere mensen doen. Zodra je dat weet kun je gaan zoeken naar de oplossing die het best bij je probleem past. Voor de 1 is assertiviteits training genoeg. Voor de ander therapie bij een psychotherapeut. Praat anders eens met je huisarts. Leg uit waar je mee zit en hij/zij kan je vast verwijzen naar de juiste plek om je probleem met de juiste hulp aan te pakken. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt: hoe kun je zorgen dat je minder stress hebt? Oftewel hoe kun je voorkomen dat je teveel stress hebt?
Probeer een beetje regelmatig te leven, eet gezond, leer jezelf aan dingen die moeten gebeuren niet uit te stellen, zorg voor voldoende ontspanning en plan tijden in dat je echt niets hoeft, beweeg, haal elke dag een frisse neus buiten (niet als je gehaast naar school/werk/etc gaat, maar even rustig wandelen of in de tuin bezig zijn of naar een park in de buurt).
Leer relativeren: als iets nu niet direct lukt, vergaat de wereld dan? Of is het misschien vervelend maar is een uur/dag/enz later niet zo rampzalig?
Zorg dat je ook overzicht hebt over de dingen die wel echt moeten, dat je niet vergeet om een afspraak bij de tandarts te maken of om je APK te laten doen of je belastingaangifte te regelen.
En vooral: neem af en toe de tijd om even rustig en diep in- en uit te ademen, je schouders los te schudden, even te rekken en te strekken, en neem vaak de tijd om te genieten van fijne en mooie dingen.
Ik lag vanochtend heel vroeg wakker, maar daardoor hoorde ik wel de vogels zingen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mooi beantwoord. +
Goed slapen.

Geen caffeine drinken.

Neem een lekker warm bad of een heerlijke warme douche aan het einde van de dag.

De truuk is je niet steeds alles aan te trekken. Dus dingen van je af laten glijden. Moeilijk? Zeker. Mogelijk? Zeker.

Zoek even via google naar ademhalings oefeningen. Die kunnen erg helpen.

En je moet echt proberen je nergens iets van aan te trekken.

Ik had ook last van hele erge stress. En ik was zo gestressed, dat ik haar uitval had. Ik had er zo ernstig last van, dat het mijn rijgedrag ernstig beinvloedde. Ik had hulp gezocht.

Mijn haar valt niet meer extreem uit. En het verkeer is ook beter. Ik ben weer rustig en laat me niet opfokken.

Dit kun jij ook allemaal. Als het niet wil lukken, ga langs je huisarts, die kan je door verwijzen naar iemand die je kan helpen.

Sccs ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet vastdenken maar omdenken. Vastdenken maak je van een probleem het probleem alleen maar erger door er veel over na te denken. Dit veroorzaakt stress. Je moet omdenken: kijk hoe je het anders kan aanpakken. Lees anders het boek: Ja..maar op bol.com voor nog geen 5 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je liever wilt voorkomen dat je minder stress hebt, moet je gewoon zoveel mogelijk dingen op zoeken die je stress geven, dus waar word je zenuwachtig van, waar maak je je druk om, zoek dat dan op.
Veel koffie drinken helpt ook of met mensen om gaan die ook gestressed zijn is ook een goede tip.
Het lijkt me niet verstandig om te willen voorkomen om minder stress te hebben, overigens.