Hoeveel gaat er per lot naar de goede doelen?

Bij de Nationale Postcode Loterij doet bijna iedereen mee omdat ze dan de goede doelen steunen. Maar hoeveel gaat er nu eigenlijk naar die goede doelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

de Postcodeloterij schenkt 50% van de opbrengst aan 'goede' doelen en keert 35% uit in prijzen.
De enige winnaar is natuurlijk de postcodeloterij zelf. Goede doelen moeten de postcodeloterij betalen om genoemd of vermeld te worden.
De enige verliezer is de deelnemer die een uitermate kleine kans heeft een aanzienlijke prijs te winnen. De kans op de jackpot is 1 op 100 miljoen. Bij de Staatsloterij is dat 1 op 18 miljoen omdat zij een groter percentage uitkeren van de omzet. De kans op een prijs van €1000 of meer is bij hen ongeveer 1:10.000.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je 0,000005% kans hebt op de hoofdprijs wil dat zeggen dat je 99,999995% kans hebt dat je die niet wint en dat je je inleggeld kwijt bent... Ze keren 50% uit naar goede doelen... En een derde gaat naar de prijzenpot...
dat overige gaat naar reclame, want dat is de motor van de zaak en naar salarissen van medewerkers en dergelijke... Dus de goede doelen krijgen elke maand een hoofdprijs en dan zichzelf een dikke troostprijs elke maand en wat er dan over is, dat gaat naar kleine prijsjes om te zorgen dat de volgende maand mensen weer meedoen en dan een grijpstuiver voor die ene die ze dan in het zonnetje zetten op televisie...

En alles is gebaseerd op afgunst van buren... Als er een prijs valt op de buren, dan moet ik daar ook een aanspraak op kunnen maken, dus daarom doen hele straten mee...

Ik vind de kans van winnen te klein en dan nog het percentage van 15% uitgekeerd ook nog eens te mager ook nog, dus ik neem het risico niet om me te doen...