mag je laxeermiddelen in water op laten lossen en daarna nog opdrinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ja want je verdund het alleen er gebeurt voor de rest niks mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen goed idee. Ze moeten later pas gaan werken. Daarom zijn ze ook vast en niet in poedervorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken wel een laxeermiddel, die is zowel in gewone pil te verkrijgen als in zetpil. Die gewone pilletjes zijn nogal zuur van smaak zo klein als ze zijn, ten eerste kunnen ze niet in water opgelost worden en ten tweede, al zou het wel kunnen zou het nog veel zuurder smaken dus denk niet dat je het dan door je strot zou kunnen krijgen.
Buiten dat....gebruik het alleen als noodgeval niet uit gewoonte om af te vallen bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende soorten laxeermiddelen. Er zijn laxeermiddelen die je juist in het water moet oplossen (zoals movicolon). Andere middelen zijn tabletten die je ook met veel water in moet nemen, zetpillen of zelfs klysma's. Wat natuurlijk belangrijk is waar je op moet letten: Voldoende drinken en bewegen. Vezels eten, dan komen je darmen goed op gang en heb je de laxeermiddelen misschien minder nodig! Laxeermiddelen niet chronisch gebruiken, alleen bij uitzonderingen