Wat te doen tegen hamstringblessure

Ik kreeg vandaag tiidens de voetbaltraining last van mijn hamstring, als ik hem oprek voel ik in steekje. Weet iemand hoe ik zo snel mogelijk weer kan voetballen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Een hamstring blessure heb je in 3 graden. De 1e graad is een verrekking dat los je op met rust, koelen met ijs en een drukverbandje. Zorg dat je been omhoog ligt. Bij de 2e graad is hij licht ingescheurd. De oplossing is het zelfde als de 1e graad alleen duurt het iets langer voor je hem weer volledig kan / mag belasten. Je moet dan wel onder begeleiding van een fysiotherapeut die je zal moeten bijstaan met een revalidatie programma. Bij de 3e graad heb je een operatie nodig want dan is de spier volledig afgescheurd. En vanzelfsprekend duurt de revalidatie die ook onder goede begeleiding moet plaats vinden, nog een stuk langer. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, ik voel eigenlijk geen scheurtje maar meer een verrekking. Dus ik denk dat het 1ste graad is.
Weet je ook hoelang het ongeveer gaat duren totdat ik weer kan voetballen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minimaal 3 tot 6 weken. Maar gezien de belasting van je been bij voetballen kun je beter rekenen op 6 weken dan op 3. Sterkte nogmaals!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dank
Mokummer geeft het juiste antwoord maar ik zou je nog op je hart willen drukken, dat je juist niet moet proberen "zo snel mogelijk" weer te gaan voetballen. Met een beetje pech, heb je dan voor de rest van je leven "last" van deze zwakke plek, die je dan niet voldoende de kans hebt gegeven om te herstellen. Geduld is in deze een zeer schone zaak.
Geloof me want ik spreek uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok bedankt :)