Wat te doen tegen hamstringblessure

Ik kreeg vandaag tiidens de voetbaltraining last van mijn hamstring, als ik hem oprek voel ik in steekje. Weet iemand hoe ik zo snel mogelijk weer kan voetballen

Weet jij het antwoord?

/2500

Een hamstring blessure heb je in 3 graden. De 1e graad is een verrekking dat los je op met rust, koelen met ijs en een drukverbandje. Zorg dat je been omhoog ligt. Bij de 2e graad is hij licht ingescheurd. De oplossing is het zelfde als de 1e graad alleen duurt het iets langer voor je hem weer volledig kan / mag belasten. Je moet dan wel onder begeleiding van een fysiotherapeut die je zal moeten bijstaan met een revalidatie programma. Bij de 3e graad heb je een operatie nodig want dan is de spier volledig afgescheurd. En vanzelfsprekend duurt de revalidatie die ook onder goede begeleiding moet plaats vinden, nog een stuk langer. Sterkte ermee!

Mokummer geeft het juiste antwoord maar ik zou je nog op je hart willen drukken, dat je juist niet moet proberen "zo snel mogelijk" weer te gaan voetballen. Met een beetje pech, heb je dan voor de rest van je leven "last" van deze zwakke plek, die je dan niet voldoende de kans hebt gegeven om te herstellen. Geduld is in deze een zeer schone zaak. Geloof me want ik spreek uit ervaring!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100