Is grijs een kleur? want dan is 't een behoorlijk kleurige dag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Antwoorden (6)

Yep, grijs is een kleur. Geen primaire kleur, maar een gemengde.

Toegevoegd na 29 seconden:
En als je zelf wilt, is het altijd een kleurige dag (in je hoofd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, grijs is een kleur. Sterker nog, er zijn zeer vele varianten van grijs dus grijs zijn heel veel kleuren, zoals lichtgroen, donkergroen etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grijs is een kleur, technische gezien een mengkleur van zeer donkerblauw en wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grijs is een kleur. Je bedoelt de vraag wat cynisch, want wil eigenlijk zeggen: " een grijze dag is een kleurloze, of kleurarme, sombere dag"
Grijs is ook in mijn visie niet de kleur die associaties met veelkleurig oproept. Hoe grijzer het is, hoe meer het lijkt of alles ( bomen, huizen, verkeer en zelfs mensen) deze wat trieste kleur lijken over te nemen.
Op een heldere, zonnige dag, is veelkleurigheid veel meer van toepassing.
Overigens hoeft grijsheid niet perse negatief of saai te worden uitgelegd. Het heeft ook iets rustigs. En hoe zul je werkelijk veelkleurige dagen nog waarderen, als zij niet worden afgewisseld met grauwe dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De primaire kleuren zijn blauw, geel en rood en daarvan zijn alle andere kleuren afgeleid. Zwart en wit zijn tinten en daarvan is grijs afgeleid.

Dus, nee, grijs is geen kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker, het hoort bij het primitieve kleurensysteem zwart-wit en is de mengkleur daarin - er zijn ook dieren die niets zien maar andere zintuigen gebruiken om te weten of het dag of nacht is, alles anders waarnemen dan mensen (dat zullen wij nooit kunnen ervaren, wij zijn visuele wezens zij leven op een andere manier) - hun brein is dan op andere zaken ingesteld en een mensen brein op het visuele voornamelijk en onze andere zintuigen der mens - maar hoe dat de wereld ervaart wordt bij andere wezens dan de mens zal een mens nooit kunnen ervaren.
maar andere dieren zullen dan niet merken die niet zien het dag en nacht is maar een wezen-eigen systeem om te weten welke tijd/periode het is of op zichzelf leven en misschen wel overleven op een vocht uit de lucht of mineralen in de grond en op manieren wij mensen niet bijkunnen - het leven is iets speciaals.
en dus geen andere wezens nodig hebben om te overleven!
toch niet de wezens die niet kunnen zien kunnen mischien overleven zonder anderen en leven helemaal op hun eentje
Toegevoegd op 17 augustus 2020 11:13: tekst