zouden er dit jaar ivm de crisis meer honden aan een boom gebonden worden dan andere jaren door mensen die met vakantie gaan

en geen geld kunnen/willen betalen voor een pension

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die kans lijkt me best wel groot. Wat is de status van de doodstraf? Is het al ingevoerd?

Het beste antwoord

Ik mag hopen van niet. Mensen die van hun hond houden ,ongeacht welke soort, zullen dit waarschijnlijk ook niet doen. Het zijn de mensen die ,denk ik, een hond nemen,omdat het net zo'n hondje is als van bijv. Paris Hilton, die er van af willen, want in de praktijk is een hond toch meer werk als gedacht.
Ze moeten elke dag uitgelaten worden, eten en soms naar de dierenarts, maar dat stond er niet bij in de Prive !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik denk van niet want dit land kent enkel maar hondenliefhebbers. Eens een hond, altijd een hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom worden er dan elk jaar honden aan een boom gebonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan ik niet vatten; die mensen zijn voor mij grote asocialen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben totaal geen hondenliefhebber. Maarja daarom heb ik ook geen hond, die ik aan een boom zou kunnen binden. (niet dat ik het ooit zou doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan klopt je antwoord toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn antwoord was in die zin dus ironisch bedoeld....er bestaat voor mij geen lijn die naar een boom leidt als je ooit voor een hond hebt gekozen! Snappez-vous?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je toelichting wel ..
Ik denk van niet, jammergenoeg gebeurt het nog steeds maar ik denk niet dat mensen hun hond aan een boom achterlaten omdat ze geen geld hebben voor een pensioen.

De mensen die honden aan een boom binden hebben een heel andere reden voor het achterlaten van de hond dan geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerder van wel; we zijn echt een zuinig volk en de liefde voor onze honden gaat vaak niet verder dan de lol die we er van hebben..zodra ze geld gaan kosten haken veel mensen af.. ik zie het bij het asiel dagelijks gebeuren.. en de smoesjes die dan worden verzonnen!
Hebben wij een hond van de boom afgehaald en opgevangen..komen ze na 3 weken vakantie terug en helemaal "in tranen" kijken of wij de hond misschien hebben want hij was "weggelopen"... Triest toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel geld voor de vakantie dus, maar niet om de hond fatsoenlijk achter te laten. Ik denk juist dat er minder mensen met vakantie gaan door de crisis en om die reden het aantal boomhonden afneemt.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel, de mensen die echt van de crisis te lijden hebben blijven thuis en leggen de hond op de barbeque.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandenpr.... heel clever gezien...
Ik hoop uit de grond van mijn hart niet. In amerika lopen momenteel heel veel paarden gewoon los in de natuur omdat men het voeder niet meer kan betalen. We praten over tienduizend paarden die gemiddeld een 100à 200 euro kosten aan voeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor veel minder... Als het een echte crisis is, dan is dat voor honden heel fijn... Dan hebben de baasjes geen geld om op vakantie te gaan en worden ze niet aan bomen gebonden...

Heerlijk, is weer een voordeel van deze crisis, minder honden tegen een boom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat uit geldgebrek zou doen.
Mocht dat wel zo zijn, dan hoop ik dat ze ook geen geld hebben om met vakantie te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit verschijnsel echt ongelooflijk. Van mij mogen deze mensen zelf voor een weekje aan een boom vastgebonden worden. Misschien dat ze daar iets van leren.

Ik denk dat de crisis alleen van invloed kan zijn doordat er minder mensen zich een luxe en lange vakantie kunnen veroorloven. Dus minder "kans" dat ze hun hond kwijt willen net voor ze lekker zelf op vakantie gaan.

Echter dan nog heb ik zelf het idee dat de mensen die dit doen, van een bedenkelijk niveau zijn. Dusdanig dat niets hen interesseert. Anders doe je zoiets naar mijn idee nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, meer mensen zitten krapjes bij de kas, meer mensen moeten bezuinigen om op vakantie te gaan, meer mensen dumpen hun huisdier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag ik toch niet hopen zeg, ik heb niks met honden, maar zo harteloos met je huisdier omgaan mag flinke straf voor staan wat mij betreft. Zou een meldpunt werken waar mensen kunnen aangeven dat er lui zijn waar het huisdier is verdwenen na de vakantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor... veel minder...
veel mensen gaan vanwege de crisis helemaal niet op vakantie...
en omdat alles zo duur is en omdat het baasje zijn baan kwijt is en dus tijd te over heeft, gaan de trouwe viervoeters vaker met de baas uit, vooral omdat een (bos)wandeling nog steeds gratis is...
dus de crisis is eigenlijk een zege voor onze huisdieren...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerder zelf aan een boom gaan hangen, dan mijn hond er aan te binden als ik op vakantie ga! Ga er van uit dat de meeste hondenbezitters er zo over denken! (zoniet, dan kunnen ze beter uit mn buurt blijven)