wat zal villex doen aan huurder die overlast maakt ?

wij wonen in starters woningen van villex, helaas woont er boven ons een huurder die denkt dat ie alleen op de wereld woont en nergens rekening mee houdt. het overlast waar k het over heb is hele harde muziek, de hele dag en nacht lang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Heb je al geklaagd bij villex? Heb je al eens de politie gebeld als het echt erg is of na pakweg half elf 's avonds? Hou in elk geval een lijst bij van wanneer je overlast ervaart (tijden, en wat voor last). Heeft hij ook nog andere buren die last ervaren? Willen die ook bijhouden wanneer ze wat voor last hebben?

Ik weet niet wat het beleid van villex is, maar ik heb een buur die gestoord is, af en toe heel erg in de war raakt en dan hele dagen schreeuwt, daarnaast heeft ie meestal van 12-12 zijn muziek hard aan. Op de momenten dat ie echt ver heen is, staat die muziek nog harder.
Ik heb meermalen de politie gebeld (zodat die 1] de overlast constateren en 2] de buurman aanspreken), en bij de wbv geklaagd.
Van de wbv kreeg ik een formulier om in te vullen: dag/datum/tijdstip/soort overlast.
Toen ze dat formulier terugkregen, hebben ze gelijk alle andere buren ook zo'n formulier verstrekt. Aan de hand van die registraties is besloten tot een gesprek met buurman, hij heeft een waarschuwing gekregen, zeg maar een gele kaart.
Een tijd later ging het weer mis (na politiebezoek en dergelijke is z'n muziek een tijd zachter, en dan wordt het iets harder, en weer wat harder, en weer KEIHARD, dan heb je net een week rust gehad dus komt het ook nog erger aan). Weer de sociaal beheerder van de wbv erbij, weer een waarschuwing, en nu is het zo dat nog 1 officiële klacht waarschijnlijk tot huisuitzetting zal leiden.
Dus eerlijk gezegd zit ik nu te hopen dat ie weer eens de stereo op max zet in de nacht, zodat ie weggestuurd kan worden.
Want als er iets slopend is, is dat flinke lawaaioverlast van je buren, je kunt niet zelf bepalen wanneer je gaat slapen, je moet je eigen muziek of tv harder zetten dan je wilt omdat je er anders niets van verstaat, en geluidsoverlast gaat verschrikkelijk onder je huid zitten.

Hopelijk kunnen de wbv en/of de politie iets voor je doen!
(In sommige gevallen kan de politie ook de apparatuur in beslag nemen trouwens...)