Kan een Hyves-foto van jezelf gevaarlijk zijn?

Mijn dochter wil graag op Hyves een foto maar ik vind het niets. Zal ik haar laten gaan? Of is het 'gevaarlijk'?
Kunnen mensen je opsporen ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een neutrale plaatje/pasfoto kan geen kwaad.

Antwoorden (12)

Nou ze kunnen het opslaan, maar laat haar het please doen. Ik weet hoe het voelt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bescherm haar profiel, dan kan je zelf bepalen wie je foto's en info kan zien en wie niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, fout gegeven wat je hier neerzet. Je profielfoto is ALTIJD te zien, ongeacht of je je profiel compleet hebt afgeschermd of niet. En die kan een ander dan weer lekker downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was voor Citroen11 bedoelt natuurlijk ;-)
Het schijnt dat mensen je al kunnen opsporen als je teveel info geeft. Daar is nog een waarschuwingsfilmpje over gelanceerd door hyves zelf. De precieze locatie van je woonadres etc. Dan kan een foto alleen werken als herkenningspunt. Aan de andere kant, (hoe ik er ook over denk) wie zou dat nou willen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar heb je een dillemma waar veel mensen tegenwoordig mee zitten.
aan de hand van informatie die je op het web achter laat ben je op een manier natuurlijk wel kwetsbaar/op te sporen.Maar aan de andere kant ga je ook niet met een handdoek over je hoofd naar de disco is ook een motto.het is dus een tweifel geval.een sociaal netwek site zoals hyves zonder foto is op zich raar natuurlijk maar je loopt wel het risico dat anderen daar weer iets naars mee kunnen doen.dus als je zeker wilt zijn houd je hem lekker zonder foto dan kan er geen narigheid van komen achteraf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou haar dr foto laten plaatsen. Misschien kunnen mensen haar 'opsporen', maar zou degene die dit daadwerkelijk zouden willen haar dan toch niet al persoonlijk kennen? Lijkt mij van wel.
Het lijkt mij gevaarlijker haar op straat dr gezicht te laten vertonen dan op een website. Daarnaast valt het toch niet te vermijden dat ze vroeg of laat een foto van haar op internet zal plaaten, sterker nog, het verbaast me dat je op de hoogte bent van deze actie.
Mijn advies: laten gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbaast mij juist dat veel mensen niet op de hoogte zijn van dergelijke acties. Als ouder wil je je kinderen toch beschermen en dan dien je te weten waar ze zoal mee bezig zijn. Veel ouders weten nauwelijks waar hun kinderen mee bezig zijn, dat verbaast me echt.
Aan de hand van slechts een foto is iemand niet op te sporen. Zolang ze haar adres en andere locatiebepalende gegevens (denk bijvoorbeeld aan een school) niet op haar Hyves zet, kan alleen een foto geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let wel op dat mensen haar ook kunnen beoordelen daarop. dus zorg voor een normale (leuke!) foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je dochter ouder dan 10 of 12 jaar? Dan kun je het gewoon toestaan, is ze jonger, dan kijken of ze geen ''vage'' personen op haar hyves heeft en verder ook toestaan.
Je kunt ook (veel) goede of slechte reacties krijgen op je foto, dus zorg voor een beetje normale, dit levert vaak meer goede reacties op:)

En bij instellingen kun je ook instellen voor wie je profiel zichtbaar is e.d.

Dus eigenlijk hoort het normaal geen probleem te zijn en zou het dan ook gewoon toestaan.. Er zijn duizenden personen op hyves met profiel foto, genoeg kinderen en jongeren:).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet gevaarlijk, ze kan verder alleen haar voornaam bij haar foto zetten en ze kan haar profiel afschermen voor 'alleen vrienden'.

Let er wel op dat ze een foto plaatst die 'leuk maar gewoon' is. Een foto in bikini kan heel schattig zijn, en een foto met een uitdagende blik kan heel stoer lijken voor een klein meisje, maar je weet nooit wat een viespeuk er mee doet.

Heb je zelf ook Hyves? Voeg je kind dan toe als vriend, en je kunt prima in de gaten houden wat ze allemaal uitspookt op Hyves. Je ziet het dan ook meteen als vriendinnen zitten te zieken, en kunt haar dan meteen adviseren om mensen te blokkeren of er af te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel een +
Dat hangt van de foto af. Als het een foto is die buiten in de buurt op straat of op school is gemaakt kan je die beter in een afgeschermd deel zetten (overigens wil het niet zeggen dat iedereen je dan kan opsporen maar er kunnen aanwijzingen in zitten die je zelf niet ziet) maar een vakantie foto (gebruik wel een neutrale foto; hoofd, torso, normale kleren) of pasfoto kan prima. Wat belangrijker is zijn je gegevens persoonsgegevens. Die moeten niet voor iedereen zichtbaar zijn (een naam is nog tot daar aan toe, je stelt je immers ook voor aan vreemden in het dagelijkse leven, maar adres, school, etc. horen afgeschermd te zijn). Daar zijn die privacy opties ook voor.

Er zijn heel wat mafkezen op internet maar zo heel beroerd is het nu ook weer niet. Zolang je niks op internet laat zien dat je niet ook laat zien als je in het dagelijks leven op straat doet ben je op internet niet onveiliger dan op straat. (En natuurlijk niet iets op internet zetten dat je per se niet op de voorpagina van de telegraaf zou willen hebben...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nog als advies wil meegeven: meld je niet met je echte naam aan. Zowiezo nooit je eigen naam gebruiken, ze kan een nickname kiezen.

Maar ik heb het over het aanmelden op de site... hierbij moet je je gegevens invullen. En gewoon een naam verzinnen is ook goed. Als je je aanmeld met je echte naam, en een nickname op je profiel zet, kan je alsnog opgespoord worden, of gegoogeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar bij een vrienden netwerk is het wel zo handig als mensen (vrienden, familie etc) je kunnen vinden door te zoeken naar je naam. Je zou natuurlijk iedereen die je kent zelf kunnen toevoegen maar in mijn ervaring is het juist zo leuk als je opeens gevonden bent door iemand die je lang niet gesproken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al, je kan zelf iedereen toevoegen. Persoonlijk heb ik niet zoveel met mensen die ik lang niet gesproken heb, daar is meestal een reden voor, tevens heb ik de behoefte niet zo. Daar komt bij dat ik via vrienden van vrienden van vrienden van vrienden, van vrienden ook wel ben uitgekomen bij "oude bekenden" die ik al jaren niet meer gesproken heb. Er zijn meerdere manieren om elkaar te vinden. Maar als je 11 of 12 bent, zal het wel meevallen met die heeeeele oude kennisen of vrienden die je jaaaaaren niet gesproken hebt. Lijkt mij allemaal geen probleem. En in dit geval, moet je het zekere voor het onzekere nemen, en zorgen dat je kind onvindbaar, en onzichtbaar is.
JIj bent de moeder. Als jij een slecht gevoel hebt bij de foto, zal dat gevoel er niet voor niets zijn en heeft je dochter het te accepteren. Ikzelf kan geen kwade gevolgen bedenken, maar het moederinstinct liegt nooit en de moeder heeft altijd gelijk.