Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Amandelsteentjes

In mijn keel zitten achterin links en rechts op de amandelen gaten. In deze gaten zitten regelmatig zachte witachtige stukjes die verschrikkelijk stinken. Soms dan komen ze los en dan heb ik ze ineens in mn mond. Het is echt niet hygienisch. De dokter zegt dat er niks aan de hand is dat dit gewoon cryptes zijn. Ik twijfel hieraan, ik weet dat de functie van amandelen is om vuil te filteren.. Maarja hoort dit wel? Ik heb op google gezocht en kwam erachter dat het amandel steentjes heet. Weet iemand hier meer van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
509
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, amandelsteentjes. Eindelijk weet ik dus wat het is. No worries, is niets schadelijks aan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Inderdaad, als je er erg last van hebt kun je je amandelen laten verwijderen.. Alhoewel als je ouder bent dat meer pijn doet.
Bij mij gingen ze altijd vast zitten in mn keel... En soms waren ze echt megaa groot.
Ik heb er geen last meer van, omdat ik sinds een paar maanden geen amandelen meer heb.
Misschien kan je huisarts je doorlaten verwijzen naar de KNO arts? Die is natuurlijk beter op dit gebied dan je huisarts.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding