Als je een boete bij de htn hebt gekregen van zinder geldig vervoerbewijs reizen, heb je dan een strafblad? Op de boete staat wel proces-vervaal Dankj

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Een strafblad heb je als je veroordeeld bent geweest, dus nadat een rechter een uitspraak heeft gedaan in een strafproces en je niet vrijgesproken heeft.
Een boete valt hier niet onder, tenzij je 'm niet betaalt en er zo voor zorgt dat er uiteindelijk een strafzaak van komt.

"Een strafblad wordt aangemaakt na strafrechtelijke veroordeling voor een overtreding of een misdrijf. De tijd dat het strafblad blijft bestaan is 5 jaar voor overtredingen en 30 of 20 jaar voor misdrijven. Deze termijn gaat in na onherroepelijke afdoening van de strafzaak."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafblad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als jij het ze vertelt ;-)