Wie weet er nog een middeltje tegen zonne-allergie?

Ik krijg altijd onwijs veel last van zonne-allergie.
Ik gebruik al Xyzal als ik op vakantie ga, en blijf natuurlijk veel uit de zon.
Wie weet er nog iets? Ik vertrek binnenkort naar Thailand en hou nu mijn hart alweer vast...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Zonneallergie is een teveel aan u.v. licht en niet schadelijk.
Het heeft niets te maken met zonnebrand.
Meestal krijg je het als je voor het eerst sinds lange tijd in de felle zon komt.
Vermijdt vooral de eerste dagen direct zonlicht.
Als je lichaam er langzaam aan kan wennen gaat het veel beter.

Toegevoegd op 25-06-2009 00:02:44
Het is mogelijk dat het homeopathische middel traumeel helpt bij zonne/allergie, dit middel heeft voor veel kwaaltjes al geweldig geholpen, maar het is niet bekend.
Het helpt de huid te genezen van schaaf en brandwondjes.

Toegevoegd op 25-06-2009 00:04:24
Let op midden op de dag kan je het ook krijgen onder een parasol of bij bewolkte hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet in de zon komen, niet doen, je leert de huid toch niet met de zon om te gaan, de huid zegt duidelijk NEE... Luister ernaar please...

Je krijgt de rekening wellicht pas na 20 jaar, maar dan is de prijs heel hoog...

Niet in de zon komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens, maar je ziet er zo bruin uit op dat fotootje 8)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al zo oud, dat was van voor het ozongat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig, stolidus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar zo erg is de zon nou toch ook weer niet of wel, zoals op jouw foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha nee daar heb je weer een punt.
Ik heb wel eens iemand gehoord, die kalk tabletten
gebruikte in een hoge dosis.
misschien kan een homeopaat of helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeren met piz buin. Ruikt lekker. Prima tegen allergie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg vaak kleine bubeltjes(op mn voeten en handen), wat dan helpt bij mij is zonneblaasjescrème. dat verkoelt en dan trekt de jeuk en de blaasjes weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat bij mij goed werkt is uit de zon blijven. Zo veel en zo vaak en zo lang mogelijk. En de zon dus vooral niet opzoeken. In een zonovergoten hitteland als Thailand zou ik dan ook niet dood gevonden willen worden - al is de kans groot als ik het probeer.
Het is natuurlijk je vrije keus om toch een exotische zonvakantie te willen maken, en ik hoop oprecht dat je er van geniet ondanks je allergie, maar echt, kleed je aan, smeer je in, en gebruik liefst ook nog een parasol. Het scheelt ook een stuk als je het redt om van 11 tot 4 elke dag in elk geval binnen te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is inderdaad lastig maar ik probeer het wel...
Ik draag ook petjes etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het jaren gedaan, zelfs een jaar in Spanje gewoond, maar ik heb het opgegeven. Ik heb gewoon 100 keer meer plezier zonder zon, al is het in Nederland. Het was het mij gewoon niet meer waard; die pijn, die jeuk, die voeten, nee, never more. Ik heb al de pest in met dit weer zelfs....
Mijn zoon begint altijd een 2 weken van te voren met een middel tegen hooikoorts, ben de naam kwijt maar het wordt door de huisarts voorgeschreven.. en het helpt werkelijk erg goed.. geen idee hoe maar hij heeft geen last en daar gaat het om!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal w.s Xyzal zijn, wat ik ook gebruik. Het wordt gebruikt tegen allerlei allergieen incl. hooikoorts en zonne allergie.
Bij mij helpt het helaas niet veel...
Maar evengoed bedankt voor je reactie.