Hoe kan je iemand van zijn stopwoorden afhelpen?

Hij kletst ook nog de oren van je hoofd en hij gebruikt steeds maar weer die irritante stopwoorden.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

bijna iedereen heeft stopwoordjes, daar is niet vanaf te komen, want als je van het ene woordje af bent heb je het andere woordje. De beste manier is continu als hij het woordje zegt te zeggen dat hij het zegt.. daar gaat ie zich aan irriteren en dan raakt ie er vanzelf vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

elke keer als hij dat woordje zegt hem nazeggen en een stilte laten vallen...issie er zo vanaf....

Toegevoegd op 23-06-2009 23:44:24
o ja...in die stilte hem doordringend aankijken..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag het ook 'zij' zijn...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee in mijn geval is het altijd een ''hij'' ;-)
als wij ohja zeggen als de regiseur de tekst helpt herinneren gaat ze klappen. maar niet op een leuke manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefening: Koop een metalen (koek)blik en zet deze op een plek vlak bij de persoon. Vraag aan een paar goede vrienden of collega's om elke keer als ze hem betrappen op een stopwoord dit direct te zeggen. Als dank voor hun opmerkzame gedrag gooit hij elke keer met veel lawaai een 50 eurocent munt in het koekblik. In het begin zullen de 50 cent munten redelijk hard uit zijn portemonnee verdwijnen, maar je zult merken dat hij zich steeds meer bewust wordt van de stopwoorden. Na verloop van tijd zal hij deze steeds minder gebruiken. Je kunt afspreken om de inhoud van het blik voor een heerlijke taart te gebruiken of natuurlijk als beloning voor hemzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die alleen maar de waarheid spreekt, die heeft geen stopwoordjes...

Hoe meer stopwoordjes iemand heeft, hoe onbetrouwbaarder dat die is... En daarom is dat irritant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijs hem er eerst op welke stopwoordjes hij vaak gebruikt, leg uit dat het irritant is en dat hij het af moet leren. En dan gewoon elke keer "he!!" roepen als hij het weer doet. Gaat hij vast irritant vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dan heb ik ook een stopwoordje. Zijn we nog verder van huis... Nee, grapje, prima idee! Dankjewel.
Het vervelende is dat mensen het meestal zelf niet door hebben. Je kunt hem ervan bewust maken door elke keer het stopwoordje te herhalen op het moment dat hij het gebruikt, zodat hij het zelf ook gaat horen en herkennen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit zelf niet snel zou doen, alleen bij mijn kinderen.