Muizen die zich huisvesten

Ik had een vraagje. Ik heb sinds een week of 2 last van muizen in het isolatie materiaal van mijn muren. Hoe kan ik deze muizen eruit krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (5)

Kat nemen, gif, muizenval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wonen ze/verstoppen ze zich. Maar ze zullen er toch uit moeten komen voor eten. Strooi wat vogelzaad op je balkon of op je straatje. Met vallen erbij waarin je lok-eten legt: kaas, pindakaas, doorgesneden stokje vanille.

Het is zaak om de muizen snel uit te roeien, want ze hebben in korte tijd een hele grote familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha als ik mijn tekst sneller had getypt was ik niet in een soort van herhaling gevallen. voor het ongemak een plusje erbij :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hierbij een + retour..
voor je aardige reactie èn voor je prima antwoord :) !
moeilijk, of je met de hele boel openbreken.

ze kunnen naar binnen komen door ieniemienie (hoe cynisch) openingen. deze dus dichtmaken na je muizenjacht (roostertje bij luchtgaten) om nieuwe aanvoer te voorkomen.
vallen plaatsen (pindakaas schijnt het best te helpen) en muis begraven of loslaten (afhankelijk van soort val en ¨uitvaart¨)

ook kan je muizen korrels strooien (oppassen met kids, en ~huis~dieren)
de muizen leggen het loodje, en drogen uit dus je hoeft niet bang te zijn voor stank.

wel snel beslissen wat je gaat doen hoor, je hebt er zo een paar nesten bij en dat is niet bevorderlijk voor je isolatie!

succes met je jacht!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 'n groot dierenliefhebber . Maar muizen verwoesten alles . Ik zou wat meer informatie over jouw probleem willen hebben, maar ik zou beginnen met ammoniak in die ruimte te sproeien . 100 % zeker dat ze niet meer terugkomen . Je moet 'n onplezierige associatie kweken met de plaatsen waar ze zitten. Maak voorlopig even de ontluchtingsopeningen in je buitemuur dicht . Bij mij zaten ze op 10 cm. vanaf de balconvloer op de 1e verdieping .Omdat mijn huis maandenlang onbewoond was heb ik 37 muizen gevangen . Eerst in kooitjes , en ze dan weer losgelaten 100 of 200 meter van m'n huis in het groen.Voor ik ze de vrijheid teruggaf heb ik met "tippex" 'n stipje op hun rug gemaakt . Meerdere muizen kwamen wel 2 of 3 keer terug. Ik heb 'n paar öldtimers buiten en daar zijn ze via luchtkanalen binnengekomen . Ik heb daar met ammoniak gewerkt , en dat gaat prima. Ze hebben voor ik dat deed 'n afdekhoes van 90 Euro naar z'n grootje gebeten . Dus wees voorzichtig .Ammoniak en de gaten tijdelijk dichtmaken en later op 'n andere plaats maken .Maar ze schijnen goed te kunnen klimmen . Ik heb bij de aircondioner aan de buitenkant gaas gemaakt . Veel succes !

Toegevoegd na 5 minuten:
Proefondervindelijk vastgesteld : pindakaas is hun lievelingseten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij haddan er eerst twee later wel een stuk of 9! je moet plakmatjes en gif kopen. want de vallen kregen ze door bij ons. die plakmatjes zijn wel zielig maar het werkt wel het beste.