Wat is goed?

Onder brief/mail: 'met vriendelijke groet', OF 'met vriendelijke groeten'

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gisteren nog op cursus zakelijke correspondentie gehad! Het is met vriendelijke groet...

Beide varianten zijn goed, hoewel 'groet' vaker wordt gebruikt is er niets mis met 'groeten.'

Zou voor de groet gaan..

Omzeil het probleem. M vr gr, De Antwoordman

Groeten zet je op een anzichtkaartje

Ik heb geleerd dat beide goed is. Voor heel officiële zaken en voor mensen die mij niet kennen gebruik ik 'met vriendelijke groet'. Bij wat meer bekenden of zaken die niet zo heel zakelijk zijn gebruik ik 'met vriendelijke groeten'

Volgens mij kan het allebei. Ik zou groeten gebruiken als je het bijvoorbeeld names je bedrijf schrijft, aangezien dat als meervoud klinkt.

Enkelvoud! Je geeft iemand een groet. Je kunt ook schrijven: "de ballen", dan is het meervoud.

Ik gebruik altijd meervoud, zowel officieel als informeel. (Hoewel, informeel zeg ik "Groetjes".) Enkelvoud vind ik zo krenterig staan.

Ik heb geleerd: Met vriendelijke groet, En dan je naam

Wat dacht je van : Hoogachtend, -haha dat is niet meer van deze tijd... Ik zou met vriendelijke groet schrijven! Groetjes,

Gebruikelijk is: "Met vriendelijke groet," Maar taalkundig is er niets mis met 'groeten'. Als je het wilt gebruiken als standaardhandtekening onder je mail, zou ik voor de gebruikelijke vorm gaan, omdat die bij niemand een opgetrokken wenkbrauw zal veroorzaken. Je kunt de handtekening voor specifieke mensen altijd aanpassen in je mail.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100