Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt het woord kaal veel gebruikt om aan te geven als iemand dronken is?

Dat zei mijn neef uit delft namelijk, een student. Ik had er nog nooit van gehoord..(vandaar mijn naam ook, ik ben niet echt kaal;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kaal is inderdaad een typisch Delfts woord. Veel mensen uit delft die ik ken ebruiken kaal ook wel als woord om aan te geven dat ze dronken zijn. Is studententaal als het ware. Ik vind het maar een rare zegswijze Maarja dat geldt vaker in studententaal en bovendien zijn ook niet alle zegswijzen die we hier in Amsterdam gebruiken even logisch ;-)

Toegevoegd na 46 seconden:
Oh het wordt trouwens veel binnen DSC en Virgiel gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook het Woordenboek der Nederlandsche Taal geeft die betekenis niet. Kaal betekent altijd zoiets als onbedekt. Misschien is het een studentenwoord? Het enige wat ik kan bedenken waar het vandaan komt is wanneer je al je geld in drank hebt gestopt en daarom dronken en berooid bent. Zo werd er vroeger ook gezegd als je al je knikkers of speelcenten kwijt was dat je dus kaal was.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Wij zeggen altijd kort... Jij bent echt kort..denk Utrechts ofzo want kaal ken k niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding