Wat is de leukste stad om eens een dagje lekker te shoppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.1K

Het beste antwoord

Ik vind het heerlijk om naar Delft te gaan. Leuke en gezellige binnenstad. Op zaterdag is er een markt (vooral groente/fruit, kaas en bloemen).

Twee mooie grote gezellige pleinen met terrasjes, Markt en Beestenmarkt.

Qua winkels is er genoeg, als je tenminste genoegen neemt met 1 winkel per merk.

Toegevoegd op 23-06-2009 14:23:03
De bronnen zijn beide markten waar de terassen zich bevinden!

Ook niet onbelangrijk, de binnenstad is autovrij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

Ligt eraan hoelang je 'heen en terug' wilt reizen natuurlijk. Maar ik vond het altijd wel gezellig in Arnhem en vind het altijd wel gezellig in Venlo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor mij onvermijdelijk en natuurlijk Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Amsterdam veel te commercieel en gericht op toeristen met overal van die souvenierwinkeltjes waar je prullen koopt met wiet-bladeren en porno.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die kan je wel degelijk voorbijlopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens! En vooral de kalverstraat en nieuwendijk overslaan!
Ik vind Alkmaar en Breda erg leuk, maar dan moet ik er wél bij zeggen dat ik niet zo erg van warenhuizen en shopping-malls houd - ik vind slenteren in smalle straatjes veel leuker, en vooral ook de terrasjes.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
utrecht is altijd leuk, maar het wordt wel een beetje saai als je daar een paar keer geweest bent. er zitten wel leuke winkels : de H&M (3 zelfs!) een vero moda, de sting, new yorker etc. ik weet niet of het in de buurt ligt voor jou en of je er al eens bent geweest, maar anders is het zeker een aanraden.
ps. hilversum en amersfoort schijnen ook erg leuk te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veenendaal heeft een heel mooi winkelcentrum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfeld: Maastricht. Een charmante en gestvrije buitenlandse stad in ons eigen land.

Toegevoegd op 23-06-2009 14:28:15
Kijk eens wat een skyline met allure!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Den Bosch. Het heeft een echt en mooi centrum.
Niet zo groot en voldoende historische bezienswaardigheden. (Niet als het markt is, behalve als je dat leuk vind.) Heel goed bereikbaar met de trein.
Er is veel keuze wat winkels betreft.

Voor iets meer informatie heb ik een link toegevoegd, maar ik denk dat eropuit de beste informatie heeft.

Toegevoegd op 23-06-2009 14:41:49
Arnhem is ook een leuke stad met veel bijzondere boetieks, maar dat is al wat langer geleden voor mij.
Vooral in de zijstraten zitten er veel.
Dan het Sonsbeekpark met koeien in het centrum (neem daarvoor de achteruitgang van het station. Wel veel vals plat en dat voel je aan de kuiten.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mumbai... Zo gezellig op straat en zo druk met van alles, echt een aanrader...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Den Haag, gezellig en leuke straatjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alkmaar is een hele leuke stad. Niet de hoofdwinkelstraat maar je hebt een aantal leuke zijstraatjes met kleine boetiekjes. Haarlem is ook wel leuk evenals Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ook buiten NL mag zijn, dan zou ik voor Luxemburg stad kiezen. Heerlijke kleine winkeltjes, met echte kwaliteit, gezellige eettentjes, gezellige mensen, alleen een beetje uit de richting.

Voor NL zou ik denk ik voor Den Haag kiezen. Niet de spui straat, maar het koninginnekwartier. Heerlijk slenteren (rollen in mijn geval) en leuke winkeltjes. En niet druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Almere! Nooit verwacht maar daar hebben ze het 'Stadshart' en is een vrij nieuw winkelcentrum. Erg veel leuke winkels zoals ze overal hebben (h&m, veromoda, only zara, manga, etc) maar ook leuke boetiekjes.. Ik ben daar per toeval 'beland' maar is zeker voor herhaling vatbaar!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groningen, heel gezellig. En is Breda al genoemd? Of Dordrecht?

Volgens mij is er niet één leukste stad, maar zijn er meerdere. Het ligt er vooral aan wat je zoekt. Wil je alleen veel kopen dan is een overdekt winkelcentrum in een middelgrote stad handig, wil je Prada kopen of een specifiek vlieger dan zal je naar een speciaalzaak moeten.

Misschien is het makkelijker om het om te draaien. Wat is geen gezellige winkelstad? Dan zeg ik Eindhoven ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is Barcelona of Milaan wel okay. En met prijsvechtende vliegmaatschappij ben je er zo ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Middelburg, leuk te combineren met een bezoek aan het strand én lekker mosselen (of vis) eten.
Mooie monumentenstad met ook nog eens hele leuke winkeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe mij maar Berlijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen een enorme hoeveelheid winkels zoekt, is winkelcentrum Centro in Oberhausen te overwegen. Niet megagezellig, maar een shopwalhalla van de bovenste plank. En een mooi alternatief voor een regenachtige dag, want het is vrijwel geheel overdekt. Ook is er voldoende horeca om even lekker bij te komen van het spenderen.
paulus811
14 jaar geleden
Gouda!

- Lekker centraal!
- Veel leuke winkels! (Zeer gevarieerd!)
- Veel oude panden en monumenten (geschiedenis)!
- Veel gezelligheid in gezellige straatjes!
- En natuurlijk heel veel terrasjes op de Markt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's-Hertogenbosch: leuke winkelstraatjes die allemaal op de markt uitkomen, veel en gezellige horeca en terrasjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maastricht op één, Amsterdam op twee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwolle
lelystad (bataviastad)
amsterdam
arnhem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berlijn (gezellig over de Küdamm, langs KaDeWe naar het Europacentrum).
Eventueel daarna verder naar Alexanderplatz.