Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verbeter je je conditie?

Ik zit nu al een tijdje op voetbal en zie wel dat me conditie omhoog gaat maar wat voor goeie oefeningen zijn er om je conditiente verbeteren meestal raak ik uitgeput naar een heel stuk rennen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Naar de sportschool om extra te trainen en vooral goed eten, geen snoep geen chips en veel gezonde tussendoortjes eten, niet roken en niet drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je moe bent met rennen, ren dan juist door! door doortezetten gaat je conditie ook vooruit. gezond eten en veel bewegen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beginnen met hardlopen, de eerste keer loop je zolang je kunt en neem je de tijd op (bijv. 15min). De twee keren erna ren je dezelfde tijd+3minuten (bijv. 15+3min=18), daarna de twee keren dezelfde tijd+6minuten (bijv. 15+6min=21) en zo bouw je het op, steeds twee keer dezelfde tijd lopen en dan opbouwen!! Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, succes ermee!
Interval training voor een uitstekende conditie, hoe
werkt dat ?

Begin 3 keer per week met duurtraining:
looppas ( ontspannen rennen ) 100 meter, 20 meter voluit,5 min wandelen ( steeds herhalen )dit de eerste week 30 min.

Week 2. Zoals week 1 , maar dan 40 min per dag.

Week 3 . Zoals week 1 , maar dan 50 min per dag.

Week 4 . Zoals week 3

enzovoort Week 5-6-7-8 1 uur per dag

Na 8 weken zal je conditie duidelijk verbeterd zijn, als je
dan nog niet tevreden bent , dan kan je het zelf nog
opvoeren.

B.V naar 4 keer per week, of de tijd ( 1 uur ) naar
1 uur 15 min.
Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding