Hoe motiveer je iemand om zijn of haar best te doen?

Situatie: Ik heb een vriendin die, als ze geen zin heeft, gewoon niet naar de lessen gaat. Ook doet ze haar best helemaal niet en de ene 1 naar de andere stroomt binnen. Wat kan ik doen om haar te motiveren echt wat te gaan doen? Zoals het er nu uit ziet blijft ze zitten, behalve als ze wat gaat doen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ze zelf niet dat het zo niet opschiet? Denk het wel he.
Dus ik denk dat jij haar niet kunt motiveren.

Het beste antwoord

Je moet haar zeggen hoe belangrijk het is. Je moet praten met argumenten die voor haar belangrijk zijn. Wil ze graag een paard kopen, gebruik dat dan. Wil ze snel van school af zeg dan dat dat sneller gaat als ze haar best doet.
Maar het belangrijkste is dat ze motivatie van thuis krijgt.
Maar als je met haar praat, praat positief, nooit negatief want dan zal ze je commentaar gewoon naast haar neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Laten zien wat positieve punten/mogelijkheden zijn als er voor gaat. Teveel druk erop te leggen werkt in mijn optiek averechts. Wees positief, laat merken dat je haar steund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook dingen samen met haar gaan leren. Samen het huiswerk maken. Als je dan na het huiswerk leuke dingen gaat doen als tv kijken of shoppen is ze misschien wel bereid meer haar best te doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loews, lief van je dat je deze vraag stelt. Je wilt graag wat veranderen aan de situatie. Maar ik denk dat het een zaak is van je vriendin zelf. Als ze niet zelf wil, als ze niet gemotiveerd is om dit te halen, heeft het ook geen zin.

Zij met het doen voor HAAR toekomst. Jij hebt haar al vaker gezegd meer haar best te doen en het hielp niet. Laat het haar eigen verantwoording zijn. Straks kost het haar een jaar extra als ze blijft zitten. Misschien dat et dan doordringt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet ermee confrenteren dat ze het zo sleht doet. als ze nu niks doet betekent het dat haar toekomst ook slechter word.het beste is om meer met je eigen studie bezig te zijn maar ik snap dat je ermee kan zitten dat je vriendin het zo slecht doet.